Mijn Communities
Help
Tomas Vaal
CONTRIBUTOR *

Light user voor accountant en rollen (alleen lezen)

door Tomas Vaal

Goedemorgen,

 

Ik heb voor het eerst voor de accountant een light user licentie aangevraagd ten behoeve van de jaarlijkse controle. De light is gekoppeld aan het emailadres van de accountant (Financials Light User).

 

Vervolgens heb ik haar in Financials in het menu Gebruikers haar alleen Financial Light user (default) en Guest rechten toegekend. Met deze rechten kon zij de financiele administratie niet inzien. 

 

Vervolgens heb ik de extra rollen toegevoegd waardoor ze nu wel vrijwel alles kan zien maar ook wijzigingen kan doorvoeren in de administratie. Dat laatste is uiteraard niet de bedoeling en mijn verwachting was dat in de Light user licentie was ingebakken dat die persoon geen wijzigingen kan doorvoeren. 

 

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke rollen ik de accountant moet geven waarmee ze wel leesrechten heeft tot alles wat in financials staat maar geen wijzigingen kan doorvoeren in het systeem?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

1 ANTWOORD 1

door Marvin - About Software

Hallo Tomas,

Wanneer je zeker weet dat er echt alleen de light user licentie aan gekoppeld is, dan kan je met deze licentie alleen maar lezen. Dus zelfs als je een rol zou hebben met volledige rechten binnen de administratie, dan zou alleen lezen mogelijk moeten zijn.

Gr. Marvin