Mijn Communities
Help
Martijn Erkens
CONTRIBUTOR ***

Postvak IN - Autopay "Fout: De cheque is niet afgedrukt en kan niet worden vrijgegeven"

door Martijn Erkens

In scherm CA50400S lopen wij tegen de foutmelding "Fout: De cheque is niet afgedrukt en kan niet worden vrijgegeven" aan bij het verwerken van het berichttype "Uitgaande betalingen". Heeft iemand er ervaring mee hoe we dit op kunnen lossen?

4 ANTWOORDEN 4
Martijn Erkens
CONTRIBUTOR ***

door Martijn Erkens

Bij ons is dit uiteindelijk opgelost via support. Onderstaand het antwoord en hun aanpak.

"Het probleem lijkt te zitten in de status van de betaling en de status in Autopay. Dit kunnen wij niet handmatig goed zetten dus ik moet aan ontwikkeling vragen of zij dit op de achtergrond kunnen doen met een script."

 

Vervolgens:

"Na een aanpassing van ontwikkeling zijn de berichten verwerkt."

LoisBakker
CONTRIBUTOR **

door LoisBakker

Goedemorgen,

 

Wij hebben eenzelfde probleem bij 1 betaalde factuur. We hebben via een batch een betaling gedaan, 10 van de 11 facturen zijn gesloten maar 1 factuur blijft open staan met de fout "De cheque is niet afgedrukt en kan niet worden vrijgegeven". Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is opgelost?

 

Alvast bedankt voor de reactie!

 

 

Martijn Erkens
CONTRIBUTOR ***

door Martijn Erkens

Staat niet aan. Inmiddels heb ik contact met Visma om hiernaar te kijken. Alles lijkt te kloppen en een probleem met statussen te zijn. 

door Marvin - About Software

Hallo Martijn,

Staat op je betaalmethode die je gebruikt wellicht dit vinkje aan:

Schermafbeelding 2020-12-24 om 14.30.17.png