Mijn Communities
Help
Dbouwens
CONTRIBUTOR **

Specificatie incassobatch

door Dbouwens

Via crediteuren/transacties/betalingsopdrachten kun je per batch(nummer) zien welke facturen in betreffende batch zitten.

Bestaat deze functie ook binnen debiteuren m.b.t. een incassobatch?

 

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Marvin - About Software
PARTNER

door Marvin - About Software

Via het scherm 'Inkomende betalingen onderweg' kun je die zien. Kies hier niet voor vrijgeven trouwens. Dat moet echt gebeuren door het koppelen van de afschriftregel aan deze inkomende betaling.

Gr. Marvin - About Software

Dbouwens
CONTRIBUTOR **

door Dbouwens

Helaas zie ik hier niets. Ook zie ik niet de keuze vrijgeven.  N.B. het gaat om een reeds volledig verwerkte incasso t.b.v. accountantscontrole. Dus per definitie is de incasso volledig verwerkt. Het is alleen van belang dat kan worden aangetoond dat de incasso van een bepaalde debiteur binnen een aangegeven incassobestand is verwerkt.

door Marvin - About Software (Bijgewerkt ‎20-04-2023 15:53 door Marvin - About Software PARTNER )

Als er incasso's zijn uitgevoerd zouden die hier normaal gesproken moeten staan. Of er zou niet gewerkt moeten worden zonder Ontvangsten onderweg. 

Wellicht kan het scherm / de analyse 'Overzicht automatische incasso's' uitkomst kunnen bieden. Zijn daar wel uitgevoerde incasso's te vinden?

Dbouwens
CONTRIBUTOR **

door Dbouwens

Daar zijn de incasso's inderdaad te vinden. Het totaalbedrag van de batch is niet zichtbaar, maar dat zou ik dan via excel kunnen zien. 

Goedgekeurde oplossing
Marvin - About Software
PARTNER

door Marvin - About Software

Als je daar wel batchnummers ziet staan, dan zou je er misschien ook op kunnen klikken en zo de batch openen. Anders inderdaad via Excel wellicht.