Mijn Communities
Help
Dbouwens
CONTRIBUTOR **

tekstregel toevoegen bij verkoopfactuur

door Dbouwens

Ik wil graag een tekstregel toevoegen bij een verkoopfactuur. Op dit moment doen we dit d.m.v. bedrag 0,00, koppelen aan een grootboek.   Kan dit ook zonder koppeling aan een bedrag + grootboek?

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Dennis van der Veen
PARTNER

door Dennis van der Veen

Ondanks dat de oplossing wellicht al gegeven is zou ik toch graag nog een andere mogelijkheid willen laten zien: 

 

Je zou er eventueel ook nog voor kunnen kiezen om met regelnotities te gaan werken. Op de factuurlay-out kun je dan onderdrukken dat de regel niet getoond wordt op moment dat de regelnotitie leeg is.

 

DennisvanderVeen_0-1692179502257.png

 

Dit ziet er dan als volgt uit op de lay-out: 

DennisvanderVeen_1-1692179661807.png

Bijkomend voordeel hier van is dat je eventueel meer tekst kwijt zou kunnen op de factuur en deze is ook achteraf nog wijzigbaar (mocht het nodig zijn) 

 

Dbouwens
CONTRIBUTOR **

door Dbouwens

Dank je voor je reactie. Dit ziet er uit zoals ik het graag zou willen! Ik ga ermee aan de slag.

Goedgekeurde oplossing
Marvin - About Software
PARTNER

door Marvin - About Software

Wanneer het alleen om een extra regel gaat met tekst kan je ook met SHIFT+ENTER aan het einde van de omschrijving van de regel een nieuwe regel plaatsen (of meerdere).

Goedgekeurde oplossing
Roland van Belle - Consolit
PARTNER

door Roland van Belle - Consolit

Het veld rekening is verplicht op de verkoopfactuurregel. Dit kan dus niet leeg gehouden worden.

Er wordt van de tekstregel dus altijd een transactieregel gemaakt.

 

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt met zonder koppeling aan een bedrag.

Indien u het bedrag van 0,00 niet zichtbaar wilt hebben op de factuur zelf, dient dit in de lay-out onderdrukt te worden.

Verder wordt er met het bedrag niet veel gedaan.

 

Het zou inderdaad mooi zijn, indien Visma geen 0-regel toevoegt in de financiële transactie.

Een mogelijke oplossing hiervoor is het samengevat boeken van de batchtransactie.

 

Dit gebeurt indien de boekingsoptie van de tegenrekening staat op samengevat en de instelling Batchtransacties samengevat journaliseren bij voorkeuren debiteuren ingeschakeld staat. Er wordt dan 1 regel per grootboekrekening/subrekening geboekt in de journaaltransactie. Het gevolg hiervan is echter, dat het rapport Btw-specificatie niet geraadpleegd kan worden, omdat er 1 regel wordt geboekt en dus geen details meer beschikbaar zijn voor het genoemde rapport.

 

Hopelijk kunt u met bovenstaande informatie verder.