Mijn Communities
Help
AndreHartman
CONTRIBUTOR *

Handleiding ouderschapsverlof invoeren Visma Talent & Payroll

door AndreHartman

Ik kan in de kennisbank of elders op deze site geen document vinden waarin duidelijk is beschreven hoe je ouderschapsverlof moet verwerken in Visma Talent & Payroll.

3 ANTWOORDEN 3
Ellen_Sannes_
CONTRIBUTOR ***

door Ellen_Sannes_

Is er al meer duidelijk over of en hoe de Wet betaald ouderschapsverlof in VISMA wordt geïmplementeerd? Vanuit de organisatie komen hier vragen over binnen.

Ariennevz
CONTRIBUTOR ***

door Ariennevz

Goedemorgen Andre,

Dat ligt er helemaal aan hoe je dit hebt ingericht. Wij verwerkte dit ook altijd door middel van een tijdelijke uren wijziging maar dit heeft ook echt wel wat nadelen als het gaat om bijvoorbeeld pensioenaangifte en mogelijke begrotingen.

  
Wij hebben dit op advies van Visma's Managed Services omgezet naar de verwerking via een looncomponent. Een gigantisch nadeel hiervan is dat er een handmatige correctie gedaan moet worden op het verlof. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hoi Andre,

 

Ouderschapsverlof kun je op dit moment nog erg vergelijken met een tijdelijke urenwijziging en ook op die manier inrichten.

Een medewerker met ouderschapsverlof gaat minder uren werken, maar behoudt het recht om weer terug te gaan naar de oorspronkelijke uren.

Vanaf augustus dit jaar zal ouderschapsverlof deels betaald zijn, en ik verwacht dat Visma hier nog het e.e.a. voor gaat ontwikkelen.