Mijn Communities
Help
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

Verzuim - proces ziekmelden door managers/ secretaresses loopt niet lekker bij medewerkers die als gedeeltelijk ziek staan gemeld. Tips?

door angelaheidel

Hoi allen,

 

Regelmatig gaat er met ons ziekmeld proces iets mis. 

 

Als een medewerker die als gedeeltelijk ziek staat gemeld in Talent, zich ziek meldt, gaat dat vaak niet goed.

 

De secretaresse of manager maken dan vaak een nieuwe ziektemelding aan. Zij doen dit dus fout. Het formulier: 'verzuimpercentage wijzigen' moet ingevuld worden en niet het formulier: 'ziek melden'. Helaas, de desbetreffende instructies die zij hiervoor hebben ontvangen, werken niet altijd. 

 

Omdat een medewerker niet 2 x ziek kan zijn, maakt het systeem er automatisch een vangnetmelding aan. En vangnetmeldingen gaan weer automatisch bij ons naar het UWV.

 

Ik vraag mij af hoe andere organisaties hiermee omgaan? 

 

Ik denk zelf dat het mooi zou zijn als bij onderstaand veld: 'huidige status' in het formulier: 'ziek melden', de volgende tekst wordt getriggerd.

'Deze werknemer is momenteel ziek sinds ... Bij een nieuwe ziekmelding moet het formulier: 'verzuimpercentage wijzigen' ingevuld worden'

Het moet dan ook niet mogelijk zijn om het formulier: 'ziekmelden' in te dienen.

angelaheidel_0-1652875478082.png

 

0 ANTWOORDEN 0