Mijn Communities
Help
Rein Kobus
CONTRIBUTOR *

gebruik maken van deep links

door Rein Kobus

Vanuit onze BI-tooling willen we gaan werken met ‘deep links’, bijvoorbeeld in geval van een employee met contract/position, om dan direct door te kunnen linken vanuit de BI-tooling naar de detailpagina binnen Visma HRM. 
We hebben al zitten kijken naar de pagina-inspectie, maar krijgen dan nog geen helder beeld.

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe de syntax van deze ‘deep links’ is?

Visma Support geeft aan dat dit bij hen (nog) onbekend is.

2 ANTWOORDEN 2
Justian_Fieret
CONTRIBUTOR ***

door Justian_Fieret

Goede vraag, daar heb ik ook al eens naar gekeken. In ons geval betreffende verzuimdossiers en de opvolging daarvan. Maar volgens mij heb je een URL nodig om via BI-tooling naar de betreffende entiteit in Visma te linken. En juist daar zit de uitdaging: de URL blijft hetzelfde, namelijk (...)WebFramework/preloadedMenu.aspx?companyID=[x]. Ik heb inderdaad ook de paginabron vergeleken van twee verzuimdossiers (zelfde pagina, verschillende dossiers) maar die blijft exact hetzelfde. Verschil zit in de framebron, daarin zit in geval van verzuimdossier in ieder geval het werknemernummer, afdelingnummer en verzuimID. (Kijk in je pagina-inspectie onder kopje 'table id' -> 'iframe id'.

 

De vraag blijft dan: hoe link je daarnaar toe? Voor een deeplink heb je naar mijn idee nog steeds een 'normale' URL nodig. 

Hebben we het dan over hetzelfde? (Ik wil niet je post kapen voor een ander onderwerp, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.)

Rein Kobus
CONTRIBUTOR *

door Rein Kobus

Dank voor je reactie.

Daar lopen we ook tegenaan, dat de URL hetzelfde blijft. En voor de BI-tooling hebben we inderdaad een 'normale' URL nodig met de specifieke metadata om te kunnen linken naar het betreffende medewerkercontract.