Mina produkter
Hjälp

E faktura i "Corona tider"

av Rade Kocovski

Är nu inne på fjärde veckan av hemarbete. Denna vecka är det dessutom kvartalsbokslut och rapportering. Jag kan inte sluta förvånas över hur vi de senaste veckorna drivit vår verksamhet helt digitalt, inte bara på ekonomiavdelningen utan hela företaget. Visst några kollegor har behövt åka in till kontoret för att hämta något som glömdes i all hast när "coronapaniken" utbröt men i det stora hela är det försumbart. Jag funderar på hur vi hade gjort om vi inte gått över till elektroniska fakturor? Hade jag behövt hämta hem skrivare, scanners, portomaskiner och brevpapper till mina kolleger och installerat detta hemma hos dem! Tack och lov gick vi över till elektroniska fakturor för ett antal år sedan. Nu räcker det med en knapptryckning!

 

Jag vet att många av er fortfarande skickar och tar emot pappersfakturor. Ni kanske har lite extra tid att få detta gjort nu, dvs gå över till elektroniska fakturor? Ni slipper en massa kostnader i form av porto, brev mm, sparar tid, värnar om miljön och nu i dessa "corona tider" slipper ta i papper.

 

Läs mer om elektronisk fakturering och elektronisk betalning.

 

Rade Kocovski

Finance Manager

Visma Software AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här