Mina produkter
Hjälp

Påsken närmar sig - hur skall jag tänka?

av Anonymous

I de flesta fall så har man i budgeten räknat med att lösa upp en del semesterskuld under påskledigheten och få lägre personalkostnader (PeX) under april. Men kommer medarbetarna vilja ta semester när man inte kan resa till fjällen, till Spanien eller kanske inte ens till stugan?

 

Jag tror att man behöver tänka till här som ansvarig för verksamheten. Hur ser din budget ut och hur skulle det påverka resultatet om ingen/få tar semesterdagar? För vissa kan det slå mycket negativt på resultatet. Jag menar att man tjänar på att vara transparent och ärlig med medarbetare och prata om att tiden nu inte liknar något vi varit med om. Att det eventuellt kan vara mycket viktigt för verksamheten att man tar de där semesterdagarna man planerade att ta även om man blir kvar hemma. Vi företagsledare kämpar ju med att undvika varsel och medarbetarna förstår det och stöttar om de får rätt information.

 

Den andra aspekten är såklart att några dagars extra paus från t.ex hemarbete kan vara skönt. Ut och cykla, vandra, ha picknick etc. Att inte tänka på jobbet så mycket utan njuta av den annalkande våren istället. Det tänkte jag göra.

 

Här är en pigg spellista som ger Vårkänslor på promenaden under påsk. 

 

Carola Lissel vd,

Visma Software

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här