Mijn Communities
Help
PaulaPieper
CHAMPION *

Processen uit profiel koppelen aan een Self Service workflow

door PaulaPieper
Status: Alternatief aanwezig

Op dit moment kunnen via de app een aantal gegevens door de medewerker gewijzigd worden, waaronder persoonlijke gegevens. Bij de adresgegevens kan je aangeven of hier een Self Service proces aan gekoppeld kan worden. Wij zouden dit ook graag zien bij Persoonlijke gegevens. Bij ons is het zo dat als een medewerker de burgerlijke staat wijzigt vanwege een huwelijk of geregistreerd partnerschap dat de medewerker een extra verlofdag krijgt. Vandaar dat deze Self Service workflow langs de administratie komt om deze verlofdag in het roosterpakket te kunnen toevoegen. 

Ik snap dat dit niet bij iedereen het geval is, maar het zou fijn zijn als je de keuze had om dit wel of niet aan een self service proces te koppelen. 

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @PaulaPieper ,

Bedankt voor het aanmaken van het idee. Inderdaad we koppelen we 'adres gegevens' aan een Self Service workflow omdat het vaak voorkomt dat organisaties nog zaken hebben zoals reisafstand of vervoermiddel (NS-Business kaart).

Voor burgelijke staat ken ik het voorbeeld zoals jij beschrijft. Maar tot op heden hadden we veelal begrepen dat organisaties er anders mee omgaan. Vanwege huwelijk (maar ook vaak b.v. voor een begravenis) zijn er vanuit CAO vaak regels rondom vrije dagen. 

Veelal is er op de plek waar je verlof registeert (dat kan Youforce zijn maar ook het roosterpakket) iets als 'bijzonder verlof'. Als de medewerker dat aanvraagt met toelichting 'huwelijk' dan is het vaak voldoende. De roosteraar of manager weet vaak wel of het écht waar is dat iemand gaat trouwen. Die pragmatische insteek werkt voor de meeste organisaties die ik tot op heden heb gesproken.

Ondanks dat ik je idee begrijp is het realiseren van een integratie ''Persoonlijke gegevens uit app --> Self Service workflow'' best wat ontwikkeltijd. Die ik liever wil besteden aan andere prioriteiten.

Zou je willen nagaan of een dergelijke meer pragmatische aanpak ook kan werken in jouw organisatie?