Mijn Communities
Help
Ronald Smit1
CONTRIBUTOR ***

Wijziging bankrekeningnummer

door Ronald Smit1
Status: Afgewezen

Is het mogelijk om een koppeling te maken tussen de Youforce App en Self Service voor het wijzigen van het bankrekeningnummer van de medewerker? 

8 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Ronald Smit1,

 

Zou je nader kunnen toelichten waarom het voor jullie gewenst is om een wijziging van een bankrekeningnummer gekoppeld zou moeten worden aan een Self Service workflow? Op basis van de aanvullende informatie kan ik beter oordelen of dit past in de ontwikkkelingen die wij verwachten.

 

Alvast bedankt voor de aanvulling.

Ronald Smit1
CONTRIBUTOR ***
door Ronald Smit1

Als een medewerker in de schuldsanering zit willen wij niet dat de medewerker zelf zijn bankrekeningnummer kan aanpassen. We hebben daarom een workflow gemaakt waarbij de aanvraag van de wijziging altijd gecheckt wordt door de salarisadministratie.

door Remco te Ronde

Hi @Ronald Smit1,

 

Bedankt voor de toelichting. Een vergelijkbare situatie (bewindvoering) zijn wij op dit moment aan het analyseren. Maar tot op heden overwegen we een andere oplossingsrichting. Zou je kunnen laten weten of die voor jullie ook acceptabel is?

 

We zijn voornemens om 'onder water' ook de rubriek P05030 Loonbeslag te laten synchroniseren met het proces 'wijzigen bankrekeningnummer'. Dit zou niet zichtbaar worden voor de medewerker. Maar dit zal er voor zorgen dat de optie 'wijzigen' niet beschikbaar is voor die medewerker. Het hebben van een loonbeslag zal dus zorgen dat je nooit het recht hebt op  'bankrekening wijzigen'.

 

Zou dat voor jullie ook een werkbare oplossing zijn?

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Ronald Smit1 ,

 

We hebben nog geen reactie gehad p de vervolgvraag over rubriek P05030 Loonbeslag. 

 

Ondanks dat besluit ik het idee (koppel bankrekening wijzigen aan Self Service) de status 'afgewezen'. We zijn niet voornemens dat te gaan realiseren.

 

Het eerdere voorstel, (om 'onder water' ook de rubriek P05030 Loonbeslag te laten synchroniseren met het proces 'wijzigen bankrekeningnummer', waarmee de medewerker géén wijziging kan doen), wordt wel verder onderzocht en naar alle waarschijnlijkheid gerealisseerd. 

skakiay
CONTRIBUTOR ***
door skakiay

@Remco te Ronde bij ons is de wens er ook. Bij bewindvoering wordt bankregel 1 gevuld en dit mag niet aangepast worden. In de app kunnen we 'wijzigen' niet uitzetten voor een bepaalde groep. Wij zijn nu in de testfase van de app, maar dit kan voor ons een reden zijn om deze functionaliteit niet te gebruiken. Komt hier ook een oplossing voor? 

door Remco te Ronde

Hoi @skakiay ,

 

Daar komt zeker een oplossing voor. In de eerste helft van mei zal ik een nieuwsbericht communiceren als het helemaal gereed is. We gaan het volgende doen:

 

We gaan realiseren dat als een medewerker op rubriek P05030 Loonbeslag de waarde ‘Ja’ heeft géén bankrekeningnummer meer kan wijzigen. Dit leg je vast in HR Core Beaufort.

RemcoteRonde_0-1714468687736.png

 

Hoe werkt het voor een medewerker?

Stel de medewerker heeft het recht ‘bankrekening wijzigen’ dan kan de medewerker nog steeds zijn eigen rekeningnummer bekijken. Maar de optie ‘wijzigen’ is niet meer beschikbaar.

 

Zodra dit gereed is zullen we het uitvoerig communiceren (inclusief printscreens)

 

skakiay
CONTRIBUTOR ***
door skakiay

@Remco te Ronde: dat is heel goed nieuws! We zullen de berichtgeving in de gaten houden.

Ronald Smit1
CONTRIBUTOR ***
door Ronald Smit1

We willen graag dat de medewerker met een loonbeslag of in de WSNP zit niet zelf zijn bankrekeningnummer kan aanpassen.

Maar volgens mij zijn jullie hier al mee bezig.