Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Een externe leidinggevende als persoon in verzuimmanager op kunnen nemen, zonder invloed op het verzuimcijfer (MLM-I-205)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

Om een externe leidinggevende niet in de verzuimcijfers van invloed te laten zijn, moet deze als contactpersoon opgevoerd worden en kan ik deze niet vanuit de OE-structuur autoriseren.

Het zou handig zijn als dit op dezelfde manier zou kunnen als met een leidinggevende in loondienst, zonder dat deze dan in de verzuimcijfers van invloed is.

8 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is deze leidinggevende dan Leidinggevende van zichzelf? Dat zou een niet wenselijke situatie zijn. oplossing: extra laag in de OE en deze groep daarop zetten..

 

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat heeft er niets mee te maken. Deze externe leidinggevende is op een team opgevoerd in Beaufort. Als ik deze leidinggevende mee wil laten lopen vanuit usermanagement in de OE, dan moet ik deze persoon als medewerker doorzetten naar VM en werkt dit dus door op het verzuimcijfer van de afdeling waarop deze externe is opgevoerd.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wanneer je een extra laag toevoegd en de LG daarop plaatst dan drukt deze LG niet meer op die afdeling omdat de LG niet meer op die afdeling staat.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik snap wel hoe het werkt, maar je wil je OE structuur toch niet vervuilen met onnodige afdelingen om dit probleem op te lossen? Die krijg je ook in de verzuimrapportages mee.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Eigenlijk zou je de externe medewerker gewoon als SLG willen kunnen opnemen in de organisatiestructuur, maar in RVM (of de nieuwe verzuimapplicatie die er aan komt) een bewerking willen opnemen dat de persoon niet mag meetellen in de verzuimcijfers? Begrijp ik je goed?

Ariejan Boon
Carante Groep

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hallo Ariejan, klopt, dat is eigenlijk wat ik zou willen.

De externe leidinggevende zit gewoon in Beaufort en kan ik vastleggen in de OE structuur, maar als ik die doorzet naar Verzuimmanager, telt deze ook mee in het verzuim van de afdeling. En dat is bij een exterene niet de bedoeling.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dan zou de wens dus moeten zijn, dat medewerkers in RVM uitgesloten moeten kunnen worden voor de berekening van de verzuimcijfers. Vinkje standaard Aan voor deelname; individueel Uit.

door Marc Draaijers
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hartelijk dank voor dit idee. Het is op het moment mogelijk om dit te bereiken door middel van de externe leidinggevende op te voeren in Beaufort op een daarvoor bestemde speciale afdeling en deze gebruiker dan de SLG of MGR rechten te geven op de afdeling waarvoor de gebruiker geautoriseerd moet worden. De externe leidinggevende beïnvloed dan de verzuimcijfers voor die afdeling niet.