Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Eigen rechten templates kunnen vaststellen (RCRT-I-3)

door Former Member
Status: Gerealiseerd

Probleem

Bij het gebruikerbeheer heb je een tabblad rechten (zie screenshot). Hierin zijn 4 standaard rechtentemplates gedefinieerd. Als applicatiebeheerder zou ik graag zien dat deze templates aanpasbaar gemaakt worden. In de praktijk moet je nu per gebruiker een template selecteren die het meeste overeenkomt en daarna allerlei aanpassingen doen in de vinkjes. Ik zou graag eigen templates maken voor bijv een leidinggevende, recruiter etc.

Oplossing
- Aanpasbaar maken van standaard rechten templates (vinkjes en naam)
- (optioneel) meer dan 4 templates kunnen instellen

Doelgroep

Applicatiebeheerders

W_S rechtenbeheer templates.png

9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het kunnen maken van meerdere autorisatietemplates kan het beter autoriseren goed ondersteunen. Het voorkomt fouten van "een vergeten vinkje".  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij hebben 8 Gebruikersgroepen ieder met een eigen autorisatieprofiel, het zou fijn zijn om voor elke gebruikersgroep een eigen autorisatieprofiel te kunnen maken, voorkomt fouten door een vergeten vinkje.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Graag aanpasbaar maken van de huidige profielen en kunnen bewaren van aanpassingen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het zelf kunnen inrichten van autoristieprofielen is een eis die bij ons opgenomen was in het Programma van Eisen bij de aanbesteding. De module W&S is onlangs pas bij ons ingericht maar het kunnen werken en inrichten van autorisatieprofielen voldoet zeker niet aan deze eis.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Vijf jaar (!) later is dit dus nog steeds niet mogelijk. Ik heb er net opnieuw een wens voor ingediend en ook de mogelijkheid om integraal vanuit centraal usermanagement te kunnen werken. Zonde om dit dubbel te moeten doen voor Easycruit, terwijl het voor andere modules wel centraal geregeld is. 

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Ingepland
 
Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***
door Marie-Louise de Regt

@Maurice Eppenga Fijn dat dit ingepland wordt! Op welke termijn verwachten we dat dit zal wijzigen? We staan nu op het punt om al onze gebruikers handmatig aan te passen, maar als dit op korte termijn wordt opgelost kunnen we hier beter even op wachten zodat we dan gewoon een profiel kunnen selecteren.

door Maurice Eppenga

@Marie-Louise de Regt
Onze developers zijn deze maand aan de eerste taken begonnen. Mijn inschatting is dat we in Q2 2022 deze nieuwe functionaliteit kunnen opleveren.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Gerealiseerd

De gebruiker toegang templates zijn vandaag live gegaan.