Mijn Communities
Help
DeniseE
CONTRIBUTOR ***

Groepsbeoordeling: na het verstrijken van de beoordeling terug kunnen gaan naar kdd

door DeniseE
Status: Gerealiseerd

Groepsbeoordelingen

Als de link van de groepsbeoordeling is vervallen, kunnen beoordelaars niet meer terug naar de kandidaten.
Oplossing zou kunnen zijn om de datum verder naar voren te bepalen, echter is het fijn om met een einddatum te werken zodat de beoordelingen dan binnen moeten zijn, maar wel dat de kandidaten daarna nog goed vindbaar kunnen zijn.  

4 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Bestaat al

@DeniseE, a.d.h.v. je verhaal denk ik dat jullie de oude groepsbeoordeling nog in gebruik hebben? In de nieuwe groepsbeoordeling is het mogelijk om kandidaten voor een X aantal dagen inzichtelijk te houden voor de beoordelaars, dus ook nadat ze de kandidaat hebben beoordeeld blijven de kandidaten zichtbaar voor de beoordelaar. Deze periode duurt maximaal 1 maand en kan ook opnieuw ingesteld worden, maar dan vervalt de eerdere beoordeling.

Per 1 april zal de nieuwe groepsbeoordeling voor alle Nederlandse klanten geactiveerd zijn, mochten klanten dit niet al eerder hebben laten doen door een consultant. 

DeniseE
CONTRIBUTOR ***
door DeniseE

@Anonymous Wij gebruiken al wel de nieuwe beoordeling. Mijn vraag gaat meer over de na X aantal dagen. Als je bijvoorbeeld de datum op 1 april zet om te beoordelen, dan zijn de kandidaten na 1 april niet meer zichtbaar. Volgens mij heeft dit met privacy te maken, maar het zou wel fijn zijn als dit op een manier nog aangepast kan worden. 

door Maurice Eppenga

@DeniseE, als we er geen limiet opzetten, is het risico groot dat kandidaatdata inzichtelijk blijft tot ver na de sollicitatie procedure. De legal afdeling van Visma heeft daarom geadviseerd om er een limiet op te zetten, zodat we voldoen aan AVG richtlijnen. Wat je wel kan doen als de procedure langer mocht duren, dat je kandidaten opnieuw ter beoordeling verstuurd. Eerder ingevoerde beoordelingen worden dan wel gereset. Deze methode wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor een tweede beoordelingsronde nadat de eerste gesprekken hebben plaatsgevonden.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Gerealiseerd

@DeniseE, inmiddels hebben we de maximale einddatum uitgebreid naar 8 weken in de toekomst.