Mine områder
Hjelp
Ole Erik Østerklev
CONTRIBUTOR **

Erp-pos - lagersaldo

av Ole Erik Østerklev
Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker at lagersaldo vises i Varesøket i erp-pos. Kanskje til høyre for prisen som kommer opp i dette søket. 

 

Vi har salg av trelast, og der er det forskjellige strekkoder på forskjellige enheter og leverandører. 

Når vi søker opp f. Eks 19x148 så kommer det frem ufattelig mange oppslag fordi Erp-pos leser hver strekkode fra produktnummer og viser dette som en liste. Hadde lagersaldo vært synlig her så kunne man være sikker på en velge rett vare. 

 

Skulle også ønske at Erp-pos leste produktnummer og ikke strekkode slik at man heller kunne velge enhet inne i ordrelinje. Det hadde gjort Erp-pos så mye bedre. Jeg vet om ihvertfall 25 butikker som ønsker seg dette. 

1 Kommentar
av Øyvind Årseth

Dette er innmeldt som ønske tidligere, men foreløpig ikke prioritert. 
Lagerbeholdning er p.t. ikke synkronisert til ERP POS, men slås opp mot verts-systemet pr. produkt om man viser produktinfo på en salgslinje. Utfordringen er at vi foreløpig ikke har sett noen god måte å vise lagerbeholdning uten og redusere ytelsen i søk på produkter eller synkroniseringen mellom vertssystem og ERP POS. La oss se om andre hiver seg på, så tar vi en ny vurdering. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"