Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Historisk lager

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

En rapport som viser lagerbeholdningen ved utgangen av en gitt regnskapsperiode, med mulighet for å bryte denne ned på lagersaldo (Lager og Produktnr) og videre på de varepartiene denne består av og videre ned på underliggende transaksjoner. Som viser Realisert beholdning, Realisert lagerverdi, Fysisk beholdning, Fysisk lagerverdi, Ferdigmeldt (men ikke fakturert) samt verdien av dette og På lager (på dette tidspunkt - tilsvarende tellbart antall på dette tidspunkt) og verdien av dette. Slik at det kan enkelt fremlegges dokumentasjon av balanseverdiene på samme tidspunkt.

4 Kommentarer
Ole Erik Østerklev
CONTRIBUTOR **
av Ole Erik Østerklev

Dette må på plass. Rapportene i reporting er totalt ubrukelige. 

Skulle være mulig å få se lagerverdi på en gitt dato i et så stort system i 2020 synes jeg. 

 

Her bør visma høre på Frode! 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette er mulig, men ikke som standard, og må programmeres. Kan opprette ett vindu kallet "Historisk lagerverdi", så få systemet til å ta ett bilde av lageret på en bestemt dato, som legges til dette vinduet. Jeg har fått det satt opp slik at systemet henter ut data fra lagerverdiene natt til den første hver måned.

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Torsten - Bara för att lagersaldotabellen har ett antal på produkten som ligger till grund för din rapport så behöver den inte vara korrekt!. Kör ni regenerera lagersaldo innan "avbildningen"?

 

Jag tror det finns lika många olika sätt att lösa detta till kunderna på som det finns antal partner i Norden.

Vilket är bästa sätter för att stämma av så att batch/lagersaldo/produkttransaktioner/realisationsjournalen/huvudbokstabellen osv stämmer med varandra och att ingen varit inne och gjort något med SQL/BIG/VBS?

 

Det jag vill säga, hade det varit enkelt att få ut en rapport på historiskt lagervärde (med korrekta värden) så är jag säkert på att den hade funnits redan idag. Jag ser andra system idag år 2020 som säger att de har dessa rapporter men de stämmer inte till 100% om man går in och kontrollerar dom.

 

Frode har skrivit på sin blogg ett inlägg om just detta med historiskt lagervärde om jag minns rätt för något år sedan. Och jag är helt enig med er. Det hade varit fantastiskt om det hade funnits en sådan. Så jag röstar också på denna "idén".

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ja, det er nok en god ide.. Listen med lagerverdier stemte ikke denne måneden nei... Det jobbes med automatisk regenerering. Får uansett ikke de detaljene som Frode la frem ide om.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"