Mine områder
Hjelp
Hanne C
CONTRIBUTOR **

Kunder - fødselsdato

av Hanne C
Status: Ikke prioritert

Hei

Det hender vi har feil opplysninger på private kunder, kunden har flyttet, etc, noen ganger er det vanskelig å finne de igjen. Dette gjelder også for inkassoselskap. De spør da etter fødselsdato på  kunden. Hva med et felt på kundebehandling hvor man kunne lagt inn fødselsdato? (mulig det har vært tatt opp før her...)

7 Kommentarer
Nina Rognskog1
CHAMPION *
av Nina Rognskog1

Helt enig Hanne. Dette trenger vi. 🙂

 

Marius Amunds1
CONTRIBUTOR **
av Marius Amunds1

Enig 🙂 

ahalaas
CONTRIBUTOR ***
av ahalaas

Enig, flere muligheter for å finne rett kunde samt kan unngå dobbeltregistrering. Hva med kontroll og beskjed om mulig kunden som alt er lagt inn

Nina Sivertsgård
CHAMPION *
av Nina Sivertsgård

Jeg vil tro at GDPR/personvernloven setter begrensninger for dette. Det kan være ganske mange personer i et firma som med det får tilgang på mange personer sin fødselsdato. Som kunde hadde ikke jeg gitt fra meg min fødselsdato for å bestille elektriker i hvert fall, såfremt ikke årsaken var kredittsjekk før oppdrag. Jeg hadde ikke akseptert at min fødselsdato skulle være registrert i et kunderegister hos et håndverkerfirma... Da hadde jeg ringt et annet firma. Det er mine tanker i hvert fall 🙂 Nina 🙂

John Trygg
VISMA
av John Trygg

Hei!

 

Dette er et spørsmål vi tidligere har vurdert. Svaret er Nei, vi ønsker ikke at fødselsdato skal være en del av kundeopplysninger i Visma Contracting.

ahalaas
CONTRIBUTOR ***
av ahalaas

Foreslår da at tipset blir flyttet til ikke aktuelt, mener jeg fant den under de som vurderes.

John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"