Mine områder
Hjelp
Jorun Helen Nilsen
CONTRIBUTOR *

Manuelle materiallister må kunne slettes....

av Jorun Helen Nilsen
Status: Implementert

Vi lager endel manuelle sedler - de sletter vi etter bruk men nå kan man ikke lengre slette sedler, og det er veldig dumt!

Jeg ser poenget med sporing på listene - men det blir rot når de manuelle listene blir stående på ordren og jeg skal ta ut totale forbruk av materiell - da kommer jo de som er lagt inn manuelt med også....

5 Kommentarer
John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei!

 

Denne vil ikke bli prioritert.

 

Kjenner ikke årsaken til hvorfor man skal slette sedler som er registrert som forbruk på ordene, men send gjerne en forespørsel til vår konsulentavdeling dersom du ønsker å diskutere dette.

 

Vi mener at dersom materiel er registrert som forbruk på en ordre skal den ligge på ordre eventuelt til det som ikke er brukt registreres som en returseddel og flyttes over til et lager.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Bør prioriteres!! Vi bruker også manuelle pakksedler og flytter ofte varer mellom ordre og sletter sedler. Det var mye ryddigere tidligere da vi kunne slette de.

John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei!

 

Ønsker dere som gjerne vil slette kostnader, i dette tilfeller materiell, tar en prat med deres revisor og får en aksept på dette. 

 

Vi har fått veldig mange forespørsler / krav om at det skal gjøres slik det fungerer nå. Trenger derfor en aksept fra revisor at det er greit at kostnadene slettes fra prosjektregnskapet.

 

 

Jorun Helen Nilsen
CONTRIBUTOR *
av Jorun Helen Nilsen

Hei!

Vi ønsker jo ikke å slette kostnader fra prosjektregnskapet, det vi ønsker er muligheten til å slette de manuelle listene vi lager etter at vi har skrevet de ut.....

Jeg har snakket med revisor, han er jo enig i at kostnader ikke skal kunne slettes, men ser ikke noe problem i at manuelle lister skal kunne slettes.

 

Er dette mulig?

 

John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Implementert

Hei!

 

Sletting av pakkseddel fungerer i versjon 13.10.1. Her har det vært litt forskjellige problemstillinger rundt de nye rutinene i 13.10, men som sagt det skal nå fungere i den siste fiksen.

 

Takker Jorun for dialogen på telefon.

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"