Mine områder
Hjelp
Anne Irene Tøllefsen1
CONTRIBUTOR *

Ordre-spørring-seddel-vent å fakturere - ide: merke av de som skal faktureres

av Anne Irene Tøllefsen1
Status: Ikke prioritert

Det er et stort ønske å ha mulighet til å merke de aktuelle sedlene som SKAL faktureres.  Når vi har store prosjekter på fast pris, er det ofte små ekstrajobber som skal faktureres iht medgått, og da er det altfor tidkrevende å merke alle som IKKE skal faktureres. I tillegg skal det noen ganger sendes faktura til forskjellige kunder.

2 Kommentarer
John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei!

Slik jeg oppfatter din forespørsel benytter burde dere vurdere en endring i bruk av prosjektregnskapet. Vi kommer ikke til å gjøre en endring som tillater å fakturere både etter regning og anbudspris på samme ordre.

 

Prosjektet man starter med har en fast anbudspris, dette blir en kontraktsordre. Man oppretter samtidig et anleggsnummer som gir deg et totalbildet av prosjektet. Endringsmeldinger som kommer inn oppretter man som nye ordre eller en ny ordre med et punkt per endring. Du vil letter holde oversikt over tilleggene om de er fakturert eller ikke, kan også veksle mellom fastpristillegg eller tillegg etter regning. 

 

Å endre kundenummer på en ordre vil også gjøre det vanskeligere i ettertid å finne ordre tilknyttet den spesielle kunde. 

 

Rapportene i systemet som forteller deg hva som ligger til fakturering  blir feil når dette blandes. Rutinene for anleggsvurdering og periodisering inntektene blir feil.   

 

Dere vil få en mye bedre prosjektoppfølging hvis dere gjør en endring på dette.

 

Anne Irene Tøllefsen1
CONTRIBUTOR *
av Anne Irene Tøllefsen1

Hei.

Takk for kjapt svar! 

Vi er klar over den muligheten. men i noen tilfeller ville det ha passet bedre for oss å fakturere på

samme ordre.  Det kan f.eks. være at jeg blir gjort oppmerksom på at det skal sendes noe til en annen kunde etter at

timer og inng.faktura allerede er ført.  Grossistfakturaene og timer kan flyttes, men andre inngående fakturaer må føres

på nytt. Skjønner at det ikke blir noen endringer på systemet.  Vil det være mulig å flytte inngående faktura til annen

ordre?

Mvh Anne Irene Tøllefsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"