Mine områder
Hjelp
Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***

Noen idéer/spørsmål

av Nils Ove Nygård1
Status: Implementert

Kopiering av tekst i kommentarfeltet

Litt usikker på om det er hos oss dette ikke fungerer eller om det er slik generelt, men jeg kan bare kopiere og lime inn med musa i kommentarfeltet i avstemming. Kunne gjerne tenke meg at CTRL + C, CTRL + V og CTRL + X fungerte som i andre programmer.

 

Kopiering av vedlegg fra periode til periode

I dag er det mulighet for å velge varighet på vedlegg som legges ved. Jeg kunne tenke meg å hatt et valg der vedlegget kopieres fra en periode til neste periode. Hensikten er at vi har samme excel-ark som benyttes på en konto hver periode og da ønsker vi ikke å redigere i det arket som var for forrige periode, men en kopi av arket.

 

Egendefinerte maler for avstemming

Litt usikker på om dette også er mulig i dag (da vil jeg gjerne lære), men ønsker å kunne lage egendefinerte maler som henter saldoer fra ulike kontoer og bruker inn i egendefinerte excel-ark. Det ville gjøre avstemmingen letter på flere kontoer.

 

Avstemming egenkapital

Kunne godt tenke meg en et bedre avstemmingsark her på egenkapital, aksjekapital og skatt. PDF-er som legges til på flere kontoer har liten verdi, spesifikasjon av midlertidige forskjeller er også lite nødvendig på f.eks konto for aksjekapital.

 

 

 

 

6 Kommentarer
av Fredrik Harto

Kopiering av tekst

Dessverre er det noen felter hvor hurtigtastene ikke virker og hvor den eneste løsning er å benytte høyre musetast på musen.

 

Kopiering av vedlegg fra periode til periode

Det du spør om er egentlig å ha en mal som du benytter ved avstemming av en konto. Hvis du velger å hente inn et regneark i begynnelsen av året for å benytte det i resten av året, vil den ha samme navn hele året. Hvis du vil starte på nytt hver periode du skal avstemme, må dette regnearket hentes fra en egen malsamling hver gang du skal fylle det ut. Malen hentes opp  som tilleggsdokumentasjon og fylles ut manuelt

 

Egendefinerte maler for avstemming

Du må gjerne ha egne maler, jfr svar over. Disse kan ikke knyttes til automatisk avstemming. Det har med at det er umulig for Finale Avstemming fylle ut et helt ukjent regneark. Derfor er det også viktig at ingen maler som ligger i KS Komplett blir endret.

Skal egne maler benyttes, må disse fylles ut manuelt.

 

Avstemming egenkapital

Det finnes ingen egne maler i KS Komplett for avstemming av egenkapital. Rapportene som produseres er laget av Finale, og er de samme som Finale Årsoppgjør benytter for å dokumentere egenkapitalen. Hvis du ikke er fornøyd med de rapportene som Finale Avstemming lager, står du fritt å legge inn andre rapporter som tilleggsdokumentasjon

Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***
av Nils Ove Nygård1

Kopiering av tekst

Da må dere få fikset det. Det er utrolig irriterende.

 

Svar på de andre spørsmålene

Har dere ingen tanker om å forbedre programvaren? Må si jeg ser skuffet over svarene dine. Vi er meget klar over at vi kan legge til annen dokumentasjon, men kunne tenke oss en bedre løsning. Og vi kunne tenke oss en mer automatisert avstemming, men det høres ikke ut som dere vil bedre programvaren. Da er jeg nysgjerrig på hvilke planer for Finale Avstemming fremover?

av Fredrik Harto (Oppdatert ‎19-09-2019 12:19 av Fredrik Harto VISMA )

Kopiering av tekst

Noe er ikke så lett å få ordnet med, selv om det tilsynelatende burde være enkelt. 

Dessverre er dette et av de tingene.

 

Svar på de andre spørsmålene.

Det er bare å beklage om du ikke syntes våre svar var bra nok. Vi prøvde å gi deg et svar som ville løse det du var ute etter.

Vi utvikler kontinuerlig våre løsninger. Noe av det vi gjør, vil ikke være direkte synlig for brukerne. Det kan være at vi gjør bankavstemming bedre, forbedre måten vi løser forskudd og interimsavstemming etc. Andre ting er mer synlig som f.eks reskontroavstemming,g nedlasting av innrapporterte terminoppgaver fra Altinn eller integrere flere regnskapssystemer til våre løsninger som vi har gjort i den senere tid. 

 

Som programleverandør er vi opptatt av at de forbedringer som vi gjør i våre programmer skal favne flest mulige. Da må vi ta noen valg som kanskje skuffer noen.

 

Du nevner at du kunne tenke deg mer automatiske avstemminger. Her er vi interessert i å vite hvilke avstemminger du spesielt tenker på.

Kanskje ligger det der uten at du vet det, eller så kan det være at vi synes det er såpass bra forslag at vi legger det inn i programmet.

Slike forslag kan du enten rute gjennom vår supportkanal support.finale@visma.com, eller sende til fredrik.harto@visma.com

 

av Knut Lofsberg
Status changed to: Status: Implementert
 
Per Ole Helgerud
CONTRIBUTOR *
av Per Ole Helgerud

Hei. Vi bruker Finale Avstemming integrert med Power Office Quality. De nye avstemmingsskjemaene som er lagt inn for avstemming av MVA med ny sats 6% legger seg ikke tilbake i PO. Hva er grunnen til det? Alle andre skjema legger seg over. Per Ole

av Knut Lofsberg

Dette er ikke et problem vi er kjent med. Dette må du ta opp med PowerOffice.

Påse at du benytter versjon 32 av Finale og er linket opp til KS-Komplett 2020.

Forøvrig må supporthenvendelser stilles til support.finale@visma.com

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"