Mine områder
Hjelp
Håvar Kvalbein
PARTNER

Automatisk import av ordre

av Håvar Kvalbein
Status: Stem - Vi vurderer!

Import av ordre må i dag utføres manuelt.
Ønsker at dere utvikler en automatisk import av ordre, gjerne via tidsstyrte satsvise rutiner der disse rutinene ellers er samlet.

Dette gjelder forøvrig også de andre rutinene for import (Bunt, OCR etc).
Det er ingen grunn for at dette ikke skal kunne importeres automatisk i dag.

1 Kommentar
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Håvar

 

Har akkurat samme utfordring. Jeg har mange Global-klienter og en del eksterne systemer som generer data som skal inn i Global. Her en oversikt:

  • Varetelling - egen app i Powerapps som henter saldo fra Global og generer føring per avdeling og varetellingskonto. Jeg kan lage csv-filen akkurat som det trengs. Ønsker import med pdf-bilag.
  • Fakturajournal - Vi generer utvited fakturajournal i Global-format og leser det manuelt inn, ønsker at man også kan lese inn fakturakopi for videre bruk til purringer med vedlagt faktura f.eks.
  • Reiseregninger - egen app i Powerapps som generer csv-fil og legger i riktig mappa etter Global-krav. Ønsker også pdf-bilaget kan leses inn.
  • Diversebilag - generert i apper eller på andre måter som skal leses inn.

Jeg ønsker meg også at man ha enkle konteringsregler som f.eks. Global leser baxnummer fra CREMUL-fil og setter avdeling og konto. Ser ut som om ingen Visma-produkt kan hjelpe her.

 

Må dessverre bruke Global en stund til, men det må være mange kunder der ute som har samme utfordring.

 

Tar gjerne imot innspill hvordan andre har løst dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"