Mine områder
Hjelp
Ivan Willumsen
PARTNER

Fjerne gamle transaksjoner for gamle år

av Ivan Willumsen
Status: Ikke prioritert

Ønsker en rutine der en kan gå inn å fjerne transaksjoner for gamle år, eks.vis at hvis en har liggene inne transaksjoner fra 2000 og frem til i dag skal kunne velge å ta bort transaksjonene or perioden 2000-2016, da blir en sittene inne med de 5 siste årene som er lov pålagt. Det hadde også vært suppert om da de transene som taes bort kunne blitt overført inn i en oppslagsklient. Dette er det mange kunder som forespør oss på supporten.

4 Kommentarer
av Morten Iversen PCSS

Dette er vel noe som allerede de har sagt at de har på "roadmap" for noen år siden. Men jeg vet jo ikke om dette er blitt lagt på is. Håper at noen fra Visma kan gi en status på denne saken.

 

Må si at jeg ikke klarer å skjønne behovet for en oppslags klient. Jeg trodde poenget var å få slettet ting, da man ikke trengte det de historiske data mer. 

 

Ivan Willumsen
PARTNER
av Ivan Willumsen

Svar ifm oppslagsklient, i noen bransjer har en krav på å oppbevare data inntil 15 år. Mange kunder merker at det blir store datamengder i klienten og at systemet blir tregere. Derfor er det fint og ha mulighet å slette tidligere år i en klient for å få systemet raskere samt at man har en oppslagsklient som ikke benyttes så ofte, men som en kan slå opp i ved behov.

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei 😊

 

Dette er diskutert og vil dessverre ikke bli prioritert. 

Aina Vedvik
PARTNER
av Aina Vedvik

Vi i Exsitec har laget rutiner for å slette gamle år om det er noen som har slike behov. Det er bare å sende meg en melding om en ønsker mer informasjon. 

Vi anbefaler en oppslagsklient (ren kopi av basen ved slettetidspunktet) både for å slå opp og for å verifisere at alt er korrekt. Skal en først kjøre sletting kan det være greit å ta så mye som mulig. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"