Mine områder
Hjelp
Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***

Hurtigtast i Global til dokumentsenter

av Egil Wiik
Status: Stem - Vi vurderer!

Er det sånn at alle har så god tid og at antall klikk pr dag ikke betyr noe. At en må gjøre dette ganske ofte er ok men at hele nasjonen av brukere må gjøre det, kanskje flere ganger per dag, synes jeg er håpløst. Vi ønsker et ikon eller en knapp oppe på menylinjen i Global som vi klikker èn gang på for å starte dokumentsenter. For å slippe å klikke på meny og så videre. Visma, synes dere bør vurdere både denne og flere andre løsninger som kan effektivisere hverdagen for oss som jobber og fortsatt liker de "gamle" systemene.

 

En lignende melding ble lagt ut den 11.12.19 uten særlig respons.

 

Toolbar/Ikon eller annen hurtigtast for dokumentsenter

Opprinnelig melding

Hei, når vi åpner doks i dag så må vi klikke på vis og Visma dok s. Alternativt kan man bruke hurtigtast Alt+VD. Ved vårt kontor jobber vi så ofte med doks og mange bruker musen og klikker for å komme til doks selv om det finnes hurtigtast. Det kunne vært lagt et valg i arbeidsgangen til høyre der man kunne startet doks eller en et ikon på en av linjene oppe på skjermen. Da klikker man en gang istededenfor to ganger. Gjennom et et langt arbeidsliv blir det jo noen ekstra klikk.

2 Kommentarer
av Jørn Emil Fjeldvik

Hei

Under Verktøy - Menyarkitekt kan man gjøre mye morsomt.

Her har vi lagt inn 'snarvei' til doksenter som et valg i toppmenyen i Global.

 

Snarvei til doksenter.PNG

 

 

Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***
av Egil Wiik

Hei, prøvde denne for et par år siden men fikk det ikke til å virke, jeg hadde brukt ID 45006, men ser nå at det kom fordi jeg hadde brukt teksten VDC, da endret ID seg og den virket ikke. Når jeg nå legger inn ID 29861 så endres teksten (antar disse er knyttet sammen). Når fungerer denne og er ganske fornøyd, så TUSEN TAKK. Men, Visma kunne godt laget en knapp/symbol med VDC som var tilgjengelig for alle. Husk at VDC er noe de fleste (håper jeg) bruker flere ganger i uken. Da bør det være unødvendig å at skal lage noe manuelt som alle har brukt for. Det er jo ellers mange andre knapper som jeg aldri har brukt.

 

Det jeg savner nå er at Visma tar bort print som default ved filoverføringer, både inn og ut. Vi har automatisert dette på de fleste men ellers må vi velge "ingen utskrift" når hver gang vi gjør noe manuelt her, totalt unødvendig. Tenk hvor mye tid som unødvendig går med her på nasjonalt nivå.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"