Mine områder
Hjelp

Ny Servicerutine som sletter gamle ubrukte artikler, eller setter dem til Utgått/sperret

av Morten Iversen PCSS
Status: Implementert

Da det er flere kunder som leser inn mange artikler inn i sitt system, så kan de få store artikkeldatabaser etter hvert. Mange av disse artiklene vil det aldri være noen bevegelse på.

Så det å ha ett under servicerutiner som da sletter eller setter til Utgått/Sperret på artikler som ble opprettet for mer en X år siden, kunne ha vært fint å ha.

 

 

Ønske scenariet er:

Kunne oppgi et årstall eldre enn.

Noen vil også ha glede av å kunne kjøre et filter på hovedleverandør, hovedgruppe eller Utgått/Sperret. (Og kanskje andre filtre som jeg ikke kommer på akkurat nå)

Det kjøres først en sjekk på hvilke artikler det gjelder og man får det som en form for rapport som man kan kjapt gå igjennom.

Så bekrefter man at det er disse artiklene man ønsker å sette til Utgått/Sperret, eller slette.

3 Kommentarer
Thomas Hanesand
CONTRIBUTOR **
av Thomas Hanesand

Helt enig!

 

Dette er en rutine vi har hatt lyst på en stund. Kunne sette artikler som ikke har hatt omsetning på X år t.eks, som ikke finnes på lager mm. til utgått hadde gjort det straks en del lettere å rydde opp en relativt stor artikkeltabell. 

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Takk for ønske - vi ser på dette.

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Implementert

Til versjon 18.00 har vi implementert en ny service rutine 'Behandle utgående artikler'. Vennligst les F1 hjelpen for mer informasjon. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"