avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
CONTRIBUTOR **

Måltidstrekk - endring av prosent trekk

Status: Stem - Vi vurderer!

Hei, vi er et internasjonalt selskap som har hovedkontor i UK. Vi har startet å bruke Visma Expense ikke lenge siden for det er mye enklere til alle ansatte - særlig til salgsavdeling å registrere utgifter og reiser.

Vi har forresten egne satser for hele selskaper og en annen ordning når det gjelder prosent trekk av måltidene. Norske regler sier: 20% frokost, 30% lunsj og 50% middag.

Vi har i firma: frokost inkludert (0% trekk), 40% lunsj og 60% middag. Derfor mangler vi mulighet for å kunne endre prosenttrekk til vår egne firma satser/regler. Jeg foreslår at dere kan tenke om det. Det kan være kjempefint å ha mulighet for å endre det på admin nivå - samme som vi kan endre i dag firma satser på diett - da kan det være greit å endre prosent trekk på forskjellige måltider.

Foreløpig er det ikke mulig for oss å ha 100% riktig trekk på måltidene i forhold til firma policy. 🙂

5 Kommentarer
(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎26-10-2018 15:55 )
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Skjønner det. Foreløpig har vi ikke gjort tilpasninger for å dekke behov i andre land enn Vismas operative, selv om vi har fått en del spørsmål om det siste tiden. Vi får se, således interessant også å høre fra andre kunder! 

CONTRIBUTOR **

Hei,

Jeg ser ikke så mange som stemmer for den ideen  🙂 men hvordan ligger saken hos Visma? Mulighet for å redigere fordeling av prosenttrekk i dietten kunne være veldig nyttig. Hos oss skaper det masse problemer og misforståelser nå.

Er det vanskelig på programmering nivå eller?

På forhånd takk for svar! 

Hvor tidkrevende er å løse akkurat det, har vi ikke vurdert. Fordi vi ikke har noen plan ennå om å støtte regler for andre land enn der vi er operative. Selvfølgelig er det en spennende tanke!  Ikke sikkert endringene er så store, avhengig av ulike lands krav/regler.  Veldig hyggelig du gjerne har lyst å bruke Expense også i andre land!

CONTRIBUTOR **

Vi bruker Visma i Norge 🙂 men vi er et internasjonal selskap hvor har policy vedr diett. Derfor har vi i firma egne diett og regler som vi følger. 🙂

Ok, skjønner:)  Du kan angi egne firmasatser pr land!  Men, du får ikke angitt at de skal være i % av statens satser f.eks - eller, som du konkret har ønsket deg, annen prosentsats for måltidsfradrag enn statens. Disse prosentsatser brukes også for å fastsette trekkfri og evt trekkpliktige deler.

Jeg noterer ønsket, og takker for innspillet!