Mine områder
Hjelp
Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***

Ønsker at administrator eller customer admin skal kunne endre/korrigere på MDM data i Visma.net

av Cegal Finans
Status: Ikke prioritert

Vi opplever med jevne mellomrom at synkroniseringa av ansvarsenheter fra VL og VB til Visma.net stopper opp. Dette fører ofte til lange feilsøkingsprosesser med partner/Visma, mens kundene våre venter på enkle korrigeringer som ikke kan utføres. Jeg ønsker meg derfor en mulighet til å kunne gjøre enkle korrigeringer, eller å legge til nye ansvarsenheter direkte i Visma.net når slike ting oppstår. Da vil vi kunne hjelpe kunden med å opprette eksempelvis ett nytt prosjekt, uten at de må vente i "dagesvis" på at MDM skal begynne å fungere igjen.

3 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei du,

Er redd det ene tar det andre om vi åpner for det. Opprette et nytt prosjekt du fører på, da skal det synkroniseres over til VB igjen (evt VL).

Jeg håper ikke du har opplevd dette så ofte, og at noen bistår deg med å finne ut av hvorfor!  Bedre å ta tak i feilkilden, enn å åpne for "omveier" som ikke egentlig er ønsket, tror jeg.  

Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***
av Cegal Finans

Problemet vårt er at dette skjer hele tiden, og vi opplever at vi får lite eller ingen hjelp fra vår forhandler og Visma.

 

Support hos vår forhandler driver ikke med teknisk bistand. Ergo blir dette et konsulentoppdrag som vi må betale for per time. Da må vi sitte og se på at en konsulent prøver og feiler på diverse tips og triks (som vi normalt har prøvd selv). Det virker ofte som om de famler i blinde for hvordan data faktisk flyter...

 

Vi opplever at vi betaler dyrt for Visma-produkter som etter mitt skjønn er alt for dårlig testet og fulle av "bugs", og når vi da i tillegg må betale dyrt for at konsulenter hos vår forhandler skal "prøve og feile" for å få ting til å fungere i etterkant begynner dette å bli latterlig.

 

Enten må Visma ta en skikkelig ryddejobb i måten MDM/OPG fungerer eller så må dere komme på banen med detaljerte oversikter over hvilke data som er lov i hvilke felter i de ulike fag applikasjonene. Setter en kunde ett feil tegn i en ansvarsenhet som ikke MDM-synkroniseringen takler, stopper hele prosessen opp for hele installasjonen. Dersom man eksempelvis ikke kan bruke spesialtegn i en ansvarsenhet så må brukeren få melding om dette i applikasjonen når de forsøker å legge dette inn.

 

Vi ønsker å gjøre en god jobb for kundene våre men det er  håpløst når verktøyet slutter å virke uten at vi enkelt kan finne årsaken.

 

 

av Gunnar Glendrange

Hei igjen, beklager litt sent svar

 

Skjønner du synes opplevelsen er lite holdbar, det er jo ikke sånn det skal være.

Send meg gjerne en mail (gunnar.glendrange@visma.com), så kan vi snakkes nærmere. Det er jo noe generelt i oppsettet ditt, som ikke virker å fungere slik det skal.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"