Mine områder
Hjelp
Kari Birgitte Hansen
CONTRIBUTOR **

Utbetale direkte fra Expence via AutoPay, til utenlandsk konto, ved bruk av IBAN nummer

av Kari Birgitte Hansen
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

Vi utbetaler direkte fra Expence, via AutoPay. Vi har utenlandske ansatte i norske selskap.

Det er per i dag, ikke mulig å benytte IBAN nummer som ligger på ansatt kort. Vi må i dag laste ned fil for å bokføre i Business, for så å remitterer til utland.

Dette er veldig tungvint, da alt annet går via AutoPay. Det blir også veldig uoversiktlig etter hvert, da vi ikke får fjernet disse reisene fra oversikten under "Generer betalingsfil" 

 

Det hadde vært veldig bra om vi kunne ha benyttet IBAN nummer som ligger på ansatt kort i Expence, og betalt dette via AutoPay.

 

Mvh Kari Birgitte Hansen

3 Kommentarer
Kari Birgitte Hansen
CONTRIBUTOR **
av Kari Birgitte Hansen

Hei, og takk for tilbakemelding.

 

Men - dette fungere ikke!. Jeg har vært i kontakt med min Partner, som igjen har vært i kontakt med Visma. (ifølge dem).

Jeg ble anbefalt å legge inn her..

 

IBAN nummer fungerer ikke.  "IBAN nummer ikke gyldig"

 

Mvh Kari B

Kari Birgitte Hansen
CONTRIBUTOR **
av Kari Birgitte Hansen

Hei igjen 🙂

 

Dere har satt saken til "løst". Men den er ikke det.

Men jeg har ikke spesifisert at det gjelder Engelsk ansatte, med en Engelsk bank.

Altså - vi prøver å legge inn GB Iban nummer og Swift, men får opp at dette er ugyldig.

Jeg ville tro at om man la inn et GB iban nummer eller NL iban nummer, ikke skulle bety noe. Men jeg hører at det kun er noen land Expence støtter, og da ikke GB?

 

Så derfor min ide`- det hadde vært fint om det ville bli mulig å legge inn Engelsk ansatte i Expence, for å kunne utbetale via AutoPay til deres kontonummer i England. Vil tro det er en del Norske selskap som har engelsk ansatte.  

 

Med vennlig hilsen Kari B Hansen

av Gunnar Glendrange

Hei igjen, beklager - her har vi opplyst feil.

Ved direkte remittering fra Expense, får du ikke remittert til andre bankkonti enn norske.

Til informasjon, Visma Lønn og Huldt & Lillevik støtter det.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"