Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ferie oversikt

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

Skulle hatt oversikt over brukte og tilgode feridager i Visma Severa. Skulle gjerne vist på samme måte som total timesaldo (flexitid) 

 

4 Kommentarer
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Støtter denne 100 %!

 

Dette har vært meldt inn som ønske fra flere hold i flere år nå, men Visma har tidligere vært ganske avvisende til denne typen funksjonalitet. Mener at det for noen år siden ble nevnt at det var en del vanskelige problemstillinger knyttet til en slik funksjon, da reglene for ferie er litt forskjellig fra land til land - også innenfor Skandinavia.

Asgeir Karlsen
CONTRIBUTOR *
av Asgeir Karlsen

Hei,

Noe nytt her?

 

Det er mange hos oss som etterspør dette.

T Kroglund
PARTNER
av T Kroglund (Oppdatert ‎26-06-2023 08:53 av T Kroglund PARTNER )

Hei

 

Ja, det er mulig vi kan klare å løse dette nå, siden vi har fått tilgang på Egendefinerte felte på de ansatte.

Om du vil ha en slik oversikt, har jeg løst dette for andre kunder:

Opprett egendefinerte felt på bruker som inneholder disse verdiene:  Antall feriedager pr. 1.1 og Antall timer pr. dag (iht arbeidskontrakt)
Opprett en KPI som beregner antall feriedager totalt minus antall brukte feriedager.
Du kan bruke denne KPI'en i rapporter og du og brukeren vil på denne måten få kontroll på gjenstående feriedager. Det fungerer ikke å legge opp denne KPI'en i KPI båndet på brukerne. Periodiseringen blir ikke korrekt.

Du får ta kontakt om du ikke får det til. (Terje Kroglund, 901 45 746)

Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Mye av poenget/ønsket her, i all fall for vår del, er å få synliggjort gjenstående ferie i KPI-båndet på "Timer og utlegg". Det er mulig å legge opp en slik utregning i KPI-båndet, men som Terje påpeker over her vil ikke utregningen bli korrekt. 

 

Årsaken til dette er at KPI'ene under Timer og utlegg "låses" til valgt måned. Altså, du vil se: "Antall feriedager totalt" - "Feriedager brukt ... denne måneden".

 

Veldig synd at det ikke går an å overstyre dette under "KPI bruk"/"Timer og utlegg". Det er egentlig det eneste som nå gjenstår for at dette skal være en fullverdig løsning.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"