Mine områder
Hjelp

Forbedring av integrasjon mellom PM og Financials

av Ole Jørgen Larsen - Exsitec AS
Status: Stem - Vi vurderer!

Integrasjonen mellom PM og Financials bør gjøres mer robust for å kunne håndtere behovene til kunder med større transaksjonsvolum, antall brukere og/eller mengde grunndata. 

 

Det er i tidligere ideer kommet gode forslag om blant annet valideringsvarsel på utsatte felt, påkrevd utfylling av andre felt og tydeligere feilmeldinger så disse vil ikke fokuseres på i dette forslaget. 

Ideene her er helt enkle:

1: Det burde være mulig å manuelt starte integrasjonen istedenfor å måtte vente til neste intervall. Det er det ikke i dag.
Tidsintervallet mellom synk er redusert fra 30 til 10 min, men det blir fortsatt fort veldig tidkrevende å løse opp i feilene som stopper integrasjonen når man må vente i inntil 10 min før man ser om endringene har hatt ønsket effekt. 

2. En feil bør ikke fullstendig stoppe integrasjonen i overføring av alt, men bare registreres og hindre overføring av det som er tilknyttet den spesifikke kunden/prosjektet/kontakten. 

Det er ikke mulig å overføre noen fakturagrunnlag fra PM til Financials dersom f.eks. en helt urelatert kunde har blitt opprettet i PM med postnummer som ikke oppfyller kravene til Financials. 

 

I dag kjører integrasjonen igjennom følgende stadier for hver synk, og hvis den feiler på et steg så vil den stoppe fullstendig istedenfor å forsøke å kjøre igjennom de resterende stegene:
1. Brukere/Ansatte
2. Produkter/Ikke-lagerførte varer
3. Jobbtyper/Ikke-lagerførte varer
4. Reiseutgifter/Ikke-lagerførte varer
5. Kunder
6. Kundekontakter
7. Prosjekt
8. Prosjektkostnader/Inngående faktura
9. Utgående faktura


At disse to ønskene mangler i dag betyr at mye kan hindre utfakturering og at det kan ta altfor lang tid før integrasjonen igjen fungerer, spesielt i tilfellene der feilmeldingene ikke kan fikses ved å endre på grunndata eller innstillinger. 

 

Funksjonaliteten er tilgjengelig i deres andre ERP integrasjoner, så det bes om at den samme logikken brukes i integrasjonen mot Financials også. 

1 Kommentar
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Kjenner ikke til Visma Financials, men dette er kjent problematikk også for integrasjonen mellom PM og Visma Business. Det virker egentlig som alle regnskapssystemer fra Visma er dårlig integrert med PM. 😐

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"