Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forhåndsdefinert tidsplan

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

 

Har et ønske om å kunne forhåndsdefinere tidspunkter på faser i et prosjekt. 

 

Spesifikt eksempel fra en kunden:

Det er svært ønskelig fra vår side å kunne angi start og sluttdato for «Gjennomføring av arrangementet», og at de øvrige fasene og oppgavene automatisk får angitt datoer basert på en mal.

 

  • Eksempelvis skal programmet være klart og publisert på nettsidene 45 dager før arrangementet
  • Etterarbeidet skal starte dagen etter arrangementet og vare i 20 dager

 

Pr idag, så kan man jo får med underfasene som del av malen, men da legger de seg med likt tidsinterval som hovedfasen. Kan selvfølgelig justere dette manuelt, men ville spart kunden for mye tid og redusere feilmarginen om man på et vis kunne justere tidsintervallet på underfasene i malen. 

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei,

 

Det er et godt ønske, jeg skal ta det med videre til utvikingsavdelingen. 

 

Mvh

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

Dette er vi også veldig interessert i, og vi mener fase-funksjonene og mal-funksjonene burde være vel så bra som MS Project.

 

T Kroglund
PARTNER
av T Kroglund (Oppdatert ‎17-11-2020 10:23 av T Kroglund PARTNER )

Dette er også en aktuell problemstilling for flere av kunder av Project Management.

Her er et eksempel på et malprosjekt hvor fasene i prosjektet representerer månedene i ett år. Nå kommer alle måneder standard med 1 mnd fra dagens dato. I dette tilfellet er det snakk om at man må etablere i overkant av 100 slike prosjekter hvert år på utvalgte kunder og da er det ekstremt tidsbesparende at fasene kommer slik de er satt opp mal i malprosjektet.
1.jpg

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"