Mine områder
Hjelp
T Kroglund
PARTNER

Inkluder formater i Excelrapporter ved eksport av til Excel

av T Kroglund
Status: Stem - Vi vurderer!

Det er mange muligheter til å lage gode rapporter i PM. Ett eksempel er alle de variantene vi har tilgjengelig som prosjektanalyse.

 10.jpg

Her har jeg valgt å liste opp alle aktive prosjekter, gruppert på avdeling for prosjekt. I tillegg har jeg tatt i bruk en nye funksjonen som nylig er lansert som gjør det mulig å definere mål i en rapport, slik at jeg kan få fargekoder som indikerer om jeg er på mål eller ikke.

Det neste er at jeg ønsker å eksportere denne rapporten i Excel. Da ser rapporten ut slik:
11.jpg

Formateringen er ikke tatt med. I tillegg er summering for hver avdeling "forsvunnet". Når man skal trekke ut en rapport i Excel, så må man jo kunne forvente at man får ut det samme datagrunnlaget gruppert og summert på samme måte som man faktisk har satt opp i rapporten. Det ser ikke slik ut nå.

 

Det neste er at man ønsker veldig gjerne å kunne ta med formateringen i rapporten, akkurat slik man har satt opp rapporten. Dette er svært nyttig for mange, da de lager slike rapporter som man presenterer for bl.a styret og andre viktige nøkkelpersoner i virksomheten som naturlig nok ikke har tilgang til PM.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"