for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Det er mange muligheter til å lage gode rapporter i PM. Ett eksempel er alle de variantene vi har tilgjengelig som prosjektanalyse.
Her har jeg valgt å liste opp alle aktive prosjekter, gruppert på avdeling for prosjekt. I tillegg har jeg tatt i bruk en nye funksjonen som nylig er lansert som gjør det mulig å definere mål i en rapport, slik at jeg kan få fargekoder som indikerer om jeg er på mål eller ikke.
Det neste er at jeg ønsker å eksportere denne rapporten i Excel. Da ser rapporten ut slik:
Formateringen er ikke tatt med. I tillegg er summering for hver avdeling "forsvunnet". Når man skal trekke ut en rapport i Excel, så må man jo kunne forvente at man får ut det samme datagrunnlaget gruppert og summert på samme måte som man faktisk har satt opp i rapporten. Det ser ikke slik ut nå.
Det neste er at man ønsker veldig gjerne å kunne ta med formateringen i rapporten, akkurat slik man har satt opp rapporten. Dette er svært nyttig for mange, da de lager slike rapporter som man presenterer for bl.a styret og andre viktige nøkkelpersoner i virksomheten som naturlig nok ikke har tilgang til PM.
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.