Mine områder
Hjelp
sassan
CONTRIBUTOR **

Mangelfull oppdatering av sist oppdatert-informasjon på prosjekt

av sassan
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi har behov for å benytte REST-API’et for å hente ut informasjon om prosjektene i VPM til bruk i andre systemer. En naturlig måte å gjøre dette mest mulig optimalt på er å avgrense utvalget til de prosjekter som har sist-endret tidspunkt nyere enn sist man gjorde en oppdatering. Til dette har REST-API’et en egen parameter (changedSince) som vi tenker er ment brukt til dette formålet.

 

Det jeg imidlertid ser er at det er mange endringer som ikke trigger endring av «prosjekt oppdatert» feltet, og således heller ikke gjør det mulig å fange opp nye endringer gjennom et kall som benytter changeSince som filterkriterie. Prinsipielt mener jeg at alle endringer på informasjon som er tilknyttet et prosjekt burde medføre at dette flagget blir endret.

 

Jeg har ikke testet i utstrakt grad, men endringer i faser og det å legge til eller fjerne nøkkelord på prosjektet er det som er viktigst for oss nå. Endringer her trigger i alle fall ikke oppdatering av prosjekt oppdatert.

 

Endring av faser legges til i endringsloggen på prosjektet, mens endringer i nøkkelord blir ikke loggført heller. Det finner jeg noe underlig.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"