Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

valideringsvarsel mellom grunndata VIsma PM og Visma Finans

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi bruker Visma PM sammen med Finans for faktureringen. Det er ekstremt tidskrevende at integrasjonen stopper opp hele veien fordi grunndata mellom kunden i Finans og PM ikke stemmer overens.  Spesielt når en da endre ting og må vente 30min til neste synk er kjørt for å se om det løste problemet. Så må en håndtere de fakturaer som ble stoppet i den overføringen manuelt etterpå i Finans, ettersom det ikke kan synkes fra nytt. Dette skaper stor frustrasjon og kostnad hos oss. 

 

Forslag:

1. Valideringsvarsel: Når en endre kundeinformasjon som også brukes i Finans bør det automatisk sjekke mot Finans og varsler ved avvikk her. "Endringen din vil føre til avvikk i Visma Finans og kan  utløser feil i integrasjonen. Forsett? " På den måte kan en unngår å skape  feil i integrasjonen hele veien. I beste fall bør det vær mulig å endre det i begge plasser fra samme dialog med et knapp "Oppdater også i Finans"

 

2. Gjør felt som er påkrevd av Finans også påkrevd i Visma PM når den integrasjonen er aktivert ( f.eks. epost adresse på kunden, postkode,...). Det kan enkelt løses ved  å tillate administrator til å sette enkelte felt som påkrevd. På den måten vil det kunne tilpasses til spesifikk behov for hver installasjon.

 

 

3 Kommentarer
Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***
av Jens Sjöberg

100% enig. Dette begynner å bli latterlig. Virker ikke som Visma legger noe energi i å fikse åpenbare feil.

av Michal Ziomek

Hei 🙂

Vi er også enige med at dette ble et stor problem og derfor har vi endret tidsintervall (mellom PM og Visma.net ERP) til 10 min. Det er også kjørt en del endringer i selve automatikken og vi håper dette skal fungere som det skal. 
Beklager for ulempene og ønsker dere en fin dag 😉

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Flott! Kan du utdyper litt hva slags endringer i automatikken det er som ble gjort? Er jo viktig å vite om det er ting vi trenger ikke følge med på lenger. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"