Mijn Communities
Help

Tips & Tricks 13: Knoppen op startscherm

26-05-2023 09:00
  • 3 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 487 Weergaven

Super handig die knoppen op het startscherm! Maar het zijn er zoveel en ik gebruik eigenlijk maar de helft!

 
MarinkaEweg_2-1684996874306.png

 

Wanneer je de autorisatie hebt voor bepaalde menu’s verschijnt daarvoor automatisch ook een knop op het startscherm. Denk aan: Declaraties, Ziek melden en Taken. 

Daarnaast is het mogelijk om bij processen die gemaakt zijn in Persoonsgegevens en Workflow plus een knop aan te maken. Iedereen die het proces mag starten heeft dan de knop automatisch op het startscherm. 

 

Het aantal knoppen kan dan behoorlijk oplopen. En dan is het maar de vraag of ze nog wel zo handig zijn. 

 

Zelf knoppen selecteren

Gelukkig kan door een gebruiker zelf worden aangegeven welke knoppen zichtbaar moeten zijn. Zo kan iedereen zelf kiezen welke actie als snelmenu beschikbaar moet zijn. En minder gebruikte acties kunnen dan gewoon via het menu worden opgestart.

 

Ga hiervoor in de Blauwe balk bovenin naar Mijn Instellingen.

 

Daar vind je de optie voor zowel Mijn Talent als Talent om daarvan het startscherm in te richten.

MarinkaEweg_3-1684996887926.png

 

 

Let op: Als een applicatiebeheerder een nieuw proces beschikbaar maakt met een knop op het startscherm, is deze niet automatisch beschikbaar voor gebruikers die zelf het menu hebben samengesteld.

De gebruiker moet dan zelf het proces hier selecteren voor het ook op het startscherm beschikbaar is als knop.

Medewerkers
Actieve onderwerpen