Minun alueeni
Apu
Car1
CONTRIBUTOR *

Oy lainat osakkailta yhtiölle, maksettu takaisin, näkyy oudosti taseessa?

tekijä Car1

Heippa, jos joku osaa auttaa.  Olen itseoppinut, itse opetellut käyttämään ohjelmaa, ja oy on ollut minulla vasta 4 kk. Passeli Merit ohjelma.  Me eli oyn kaksi ja ainoat osakkaat lainasimme alkuun korottomasti oylle 3400 e yhteensä. Kesäkuussa 2025. Elokuussa 2025 oy maksoi kaiken takaisin. En ole näitä kohdistanut lainkaan pankkiyhteyskohdassa, koska olen aina tehnyt kaiken pääkirjatositteiden kautta enkä ole kohdistanut pankkiyhteysohjelmassa mitään (tajusin vasta tänään, paljon helpommalta pääsee, jos vaan kohdistaa kaikki pankkiyhteysohjelmassa). Jos kirjaan pankkitili ja velat osakkailta oylle, ensin kesäkuussa, kun lainasimme 3400 e oylle ja sitten myöhemmin toisinpäin, eli oy maksoi ne takaisin, tästä kirjaus. Tällöin ohjelmassa pankkitilillä näkyy ikäänkuin olisi tuhansia euroja enemmän. Jos teen niin, kirjaan vain yhden kirjauksen, eli pankkitilille on maksettu laina takaisin, mutten lainkaan toista kirjausta, eli pankkitilille on alunperin maksettu lainaa, niin sitten pankkitili kohta näkyy ok. MUTTA taas tällöin tase on pielessä, eli tase näyttää miinus 3400 e.  Miten ihmeessä tämä pitää kirjata, jotta tuo tase ei näytä miinus 3400, eikö pitäisi näyttää nollaa. 

2 VASTAUSTA2
Minna H
VISMA

tekijä Minna H

Hei!

Voisitko soittaa asiakastukeemme 09 4259 7827 klo 9-16 välisenä aikana, niin autamme korjaamaan nuo kirjaukset etätuen avulla. Ilmeisesti sinulla on ne tulleet nyt kahteen kertaan. Eli ei tosiaan kannata kirjata pääkirjatositteina muuta kuin palkkakirjaukset ja kaikki sellaiset kirjaukset, joissa ei käytetä vastastilinä pankkitiliä tai kassaa, kuten esim. tilinpäätösjaksotukset yms.

Car1
CONTRIBUTOR *

tekijä Car1

Heippa, en löydä että olisivat missään kyllä kahteen kertaan. Mutta, juu, eli ok, teen niin, eli soitan! Kiitos! 

Pysy kärryillä!

Klikkaa artikkelin oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja "Tilaa". Näin saat ilmoitukset suoraan postilaatikkoosi, kun artikkeliin tulee jotain uutta. Valitse oikealta asetusvalikosta tilaa, niin pysyt mukana!