Mijn Communities
Help

Betalingen verwerken - betalingen met status "Niet geëxporteerd"

door JaimyHoek

Momenteel krijgen wij veel tickets binnen over het betalingen verwerken scherm waarbij individuele betalingen binnen een betaalbatch in status "Niet geëxporteerd" komen.

Ontwikkeling doet momenteel onderzoek naar het probleem en er zal nog een status update worden geplaatst op de Visma status pagina: https://status.visma.com/

Middels deze community post wil ik jullie ook blijvend op de hoogte houden.

4 Opmerkingen
JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Zie update op de Visma Status pagina:

https://status.visma.com/incidents/r1w1sbpx0qf8

JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Hi allemaal,

Ik krijg van een aantal klanten / partners dezelfde vraag over het afwijzen van de betaalbatch die wél is doorgekomen en of dit ervoor zorgt dat de hele batch inclusief de "niet geëxporteerd" betalingen worden afgewezen?

Een afwijzing van de Betaalbatch in AutoPay zal er enkel voor zorgen dat de betalingen die zijn doorgekomen, worden afgewezen.

Een afwijzing in AutoPay heeft dus geen effect op de betalingen in status "Niet geëxporteerd".

Over de betalingen in status "Niet geëxporteerd" is nog onduidelijk of ontwikkeling deze kan / wil doorzetten straks naar AutoPay of dat deze allemaal worden afgewezen en daarmee terug komen in het Betalingen verwerken scherm voor een nieuwe betaling. 

JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Ontwikkeling heeft het probleem opgelost dat betalingen deed vastlopen. Klanten kunnen nu weer normaal te werk gaan, wat betekent dat ze betalingen kunnen aanmaken en versturen zoals gewoonlijk.

De eerder geblokkeerde documenten worden naar verwachting vandaag nog afgewezen, zodat klanten hun betalingen opnieuw kunnen proberen te verwerken vanuit het Betalingen verwerken scherm.

JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Zoals ook te zien is op de statuspagina, de meeste betalingen van status "Niet geëxporteerd" zijn inmiddels afgewezen met nog klein een aantal transacties te gaan. De afgewezen betalingen zijn na afwijzing weer te vinden in het Betalingen verwerken overzicht beschikbaar voor een nieuwe bevestiging richting AutoPay.

Mochten er nog individuele problemen zijn rondom deze betalingen, laat het ons gerust weten via een (lopend) Support ticket hierover. Iedereen alvast een fijn (sint-)weekend!