Mijn Communities
Help

Niet-voltooide betalingen - Betalingen verwerken (AP50301S)

door JaimyHoek (Bijgewerkt ‎24-04-2025 12:07 door JaimyHoek VISMA )

Goedemorgen ,

Sinds gister zijn er meldingen binnengekomen over betaalbatches die 'Voltooid' of 'Afgewezen' zijn in AutoPay, maar vervolgens de status update 'Statusupdates zijn onvolledig' krijgt in Financials binnen het scherm Betalingen verwerken (AP50301S).
Dit resulteert weer in dat de betalingen in Financials op status 'Afgedrukt' blijven staan en facturen op 'Open'.

Momenteel ervaart Visma Net vertraging in de verwerking van de daadwerkelijke status update vanuit AutoPay.

Er wordt vanuit ontwikkeling gewerkt aan de oplossing en daarmee ook de back-log die is ontstaan weg te werken. Klanten / Partners hoeven vooralsnog niks te doen, deze betaalbatch zal als het goed is vanzelf naar de juiste status vallen.

Via deze communitypost zal ik jullie allen op de hoogte houden van de komende updates.

Niet-voltooid.png

2 Opmerkingen
JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Voor actuele informatie is er ook een update aangemaakt op de status pagina van Visma:

https://status.visma.com/incidents/j97c01tdgg4c

U kunt zich hiervoor aanmelden om per e-mail updates te ontvangen voor dit specifieke issue.

Ook zal ik hier verdere informatie blijven delen.

JaimyHoek
VISMA
door JaimyHoek

Hi allemaal,

Inmiddels is de oorzaak gevonden en oplossing voor dit probleem toegepast.

In de meeste gevallen zullen de betalingen inmiddels doorgevallen zijn naar de juiste status van 'Voltooid', mocht dit niet gebeurt zijn, dan zou u zelf via de knop 'Niet-voltooide betalingen bijwerken' in het Betalingsstatus scherm deze alsnog naar de juiste status kunnen laten doorvallen. Lukt dit niet stuur gerust een ticket in zodat wij hier naar kunnen kijken.

Nog een fijne dag!