om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Inzicht in de KPI: Omzet per medewerker
In deze korte instructie leg ik uit hoe je snel inzicht krijgt in deze KPI, voor al je klanten die zijn aangemaakt in OSA!
Om deze KPI te kunnen presenteren is het vastleggen van het aantal medewerkers uiteraard noodzakelijk. Omdat dit aantal kan fluctueren, heb ik er in dit voorbeeld voor gekozen om een veld toe te voegen op Samenstelmomenten (Bedrijf) niveau. Uiteraard kun je er in stap 2 ook voor kiezen om het veld toe te voegen op Bedrijfsniveau..
Ik gebruik de opgeslagen waarde in de formule om de omzet per medewerker uit te rekenen en deze als kolom toe te voegen in het Overzicht Samenstelmomenten.
In vier stappen heb je deze KPI toegevoegd aan het Overzicht samenstelmomenten.
Stap 1: Start OSA, activeer de Premium module en schakel automatische import in
Stap 2. Voeg het veld “Aantal medewerkers” toe
Het veld Medewerker aantal is nu beschikbaar bij elk samenstelmoment van elk bedrijf. Selecteer een bedrijf en kies Bedrijf/Samenstelmomenten. Klik op de regel om het nieuwe veld te kunnen vullen. Zie afbeelding hieronder.
Stap 3. Voeg het veld Omzet per medewerker toe
Stap 4: Voeg de nieuwe kolom toe aan het overzicht Samenstelmomenten
Nadat de automatische import is uitgevoerd (komende nacht) is het veld voor elk Samenstelmoment uitgerekend. Wil je direct resultaat zien? Open dan een Samenstelmoment en kies Importeren eAccounting.
Met vriendelijke groet,
Bob/Product Manager
p.s. p.s. Welke andere waarde zou je in het overzicht Samenstelmomenten willen zien? Laat het mij weten!
Visma eAccounting BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.