Mijn Communities
Help

Importeer e-mails eenvoudig in Advisor

door Jim Zwetsloot

Er is een nieuwe manier om eenvoudig e-mails te importeren in Advisor. Deze functionaliteit is vooral handig wanneer je een e-mail hebt ontvangen of verzonden vanuit je eigen mailprogramma en deze wilt archiveren in Advisor. 

 

Je bent hierdoor niet langer afhankelijk van de integratie met Office 365. Bovendien kan je ook gebruikmaken van deze nieuwe functionaliteit wanneer je werkt met een ander mailprogramma.

 

Hoe werkt het?

Ga naar de klantkaart en vervolgens naar Contactmomenten, kies hier voor Nieuw en vervolgens E-mail importeren. Er wordt een nieuw venster geopend waar je een eenmalig tijdelijk e-mailadres kunt kopiëren. Vervolgens kan je vanuit je eigen e-mailprogramma de e-mail die je wilt archiveren doorsturen naar dit tijdelijke e-mailadres. Let op: het tijdelijke adres is slechts één uur geldig.

2023-03-29 10_53_57-Window.png

De e-mail komt vervolgens onder de contactmomenten te hangen waarbij het oorspronkelijke e-mailbericht en eventuele bijlagen als pdf te downloaden zijn.

2023-03-29 11_03_11-Window.png

2 Opmerkingen
EMulleners
CHAMPION ***
door EMulleners

Het is heel fijn dat er aandacht aan deze integratie geschonken is.

Doordat het tijdelijke e-mailadres maar één uur geldig is, is dit niet echt effectief bruikbaar. Een vast toegewezen e-mailadres voor het e-mailverkeer naar een betreffende klant zou een betere oplossing zijn omdat je dan met de regels van automatisch doorsturen vanuit Outlook kunt werken. Nu is het omslachtiger en onduidelijker dan een PDF van de e-mail in Outlook handmatig te uploaden.

Daarnaast zou ik graag zien dat er sprake zou zijn van een minder basic weergave van de e-mail, maar bij voorkeur een pdf zoals een afdruk van e-mail uit Outlook. Nu zou ik het nog niet echt bruikbaar vinden in de praktijk maar met een betere weergave en het doorsturen naar een vast e-mail adres zeker wel. Ik hoop dus dat hierop verder ontwikkeld zal worden op niet al te lange termijn.

door Jim Zwetsloot (Bijgewerkt ‎03-04-2023 14:26 door Jim Zwetsloot VISMA )

@EMulleners Bedankt voor je feedback! Om veiligheidsredenenen is het mailadres maar 1 uur geldig. Uiteraard snap ik jouw opmerking wel en zou het handig zijn als het gewoon een vast mailadres is. Ik neem je feedback in ieder geval mee.

 

Wat je precies bedoeld met de weergave snap ik niet helemaal. Het is nu juist zo dat de oorspronkelijke e-mail als PDF bijlage te downloaden is in Advisor. Wat zou je hierin graag anders zien?

 

Overigens zou ik je ook willen aanmoedigen deze en eventueel andere feeback over Advisor direct in Advisor te melden via de feeback knop links onder in beeld. Deze feedback wordt namelijk direct door gestuurd naar het Advisor team.