Mine produkter
Hjælp

Ny funktion gør det nemt at komme på My Visma appen

af CamillaJeppesen

Nu slipper jeres medarbejdere for at skulle taste CVR-nummer og bruger-ID, når de for første gang skal logge på My Visma appen. I stedet kan de bruge QR-koden i Visma HR, der uden besvær sender dem direkte ind i appen. 

 

CamillaJeppesen_0-1642778010032.png

 

Sådan gør medarbejderne

Medarbejderne logger ind via QR-koden ved at:

  1. Hente My Visma appen i App Store eller Google Play
  2. Åbne appen og trykke på ‘Log in by QR’
  3. Åbne Visma HR og trykke på ‘Kom i gang med mobil registrering’ 
  4. Scanne QR-koden med mobilens kamera

 

Efter første login i appen kan medarbejderne fremadrettet logge ind via deres egen valgte kode eller face- og touch ID.

 

Banneret vises på følgende sider:

  • Fraværsregistrering
  • Lønregistrering
  • Godkendt fravær og lønregistreringer
  • Mine indstillinger
  • QR scan



OBS: Funktionen kræver, at I har Self Service. Har I ikke Self service, kan I læse mere om Self Service og kontakte os for mere information her

5 Kommentarer
Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Hej

 

Er der problemer med mailnotifikationer på fravær ledergodkendt via Appen.

Har i et par tilfælde konstateret der ikke er sendt en mailnotifikation.

 

Med venlig hilsen 

Klaus Ladekarl

 

af CamillaJeppesen

Hej Klaus

 

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt for leder at få notifikationer, når fravær er indsendt via appen. Jeg har desværre ikke noget tidsestimat på, hvornår det forventes at være løst. 

 

Jeg tager din feedback med videre til vores udviklingsafdeling. 

 

Vh. 

Camilla

 

 

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

@CamillaJeppesen 

 

Tror du har misforstået, jeg er klar over leder ( p.t. ) ikke modtager notifikationer når der er registreret noget til godkendelse.

Det jeg mangler er, at medarbejder IKKE modtager en mailnotifikation når leder har godkendt fravær via Appen.

Hvis godkendelsen sker via Visma HR får medarbejderen en mailnotifikation ( for det meste ).

 

Mvh/Klaus

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Fravær, der godkendes via appen, kommer ikke over i medarbejdernes kalendere. Jeg ved desværre ikke hvornår, vi får udviklet denne funktion til appen.

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

@Mie Eggers 

 

Tak for svaret, desværre lige præcis det svar jeg frygtede.

Så må vi jo anmode vores ledere om, at de for alt i verden ikke godkender fravær via Appen grundet den manglende mailnotifikation. Efter min mening var det bedre at vente med en lancering af en sådan App indtil den var færdigudviklet.

 

Mvh/Klaus 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.