Mine produkter
Hjælp

Overførte saldi forsvinder fra boblerne i en periode

af Mie Eggers (Opdateret ‎24-01-2022 15:27 af Mie Eggers VISMA )

Ved dette årsskifte blev det muligt at opsætte visningen af fraværssaldi, således at overførte feriefridage, feriefritimer m.fl. vises i boblerne i Visma HR umiddelbart efter, de er overført via lønsystemet og altså ikke først, når de har været med i en lønkørsel. Dette virker også, når det opsættes jf. releasedokumentet: Visma HR Release, 18. november 2021 

 

Men vi har desværre konstateret, at saldiene forsvinder fra boblerne igen, når lønnen er kørt frem, og indtil lønnen er kørt. Dette betyder også, at overførte saldi ikke vises i My Visma appen i den pågældende periode.

 

OPDATERING 24-01-2022:

Desværre ser vi, at saldiene ikke nødvendigvis 'kommer tilbage', når lønnen er kørt. Vores udviklere arbejder på sagen.

Løsning: 

Under Indstillinger -> Fraværssaldi skal lønartstypen Feriefridage/timer være opsat med Kalenderår i perioden i stedet for Ferieår. Så vises feriefri saldoen igen når lønnen er kørt.

9 Kommentarer
Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej Mie

 

Der kommer ingen saldi i boblerne på feriefridage og variable timer, selv efter at jeg har kørt løn. (1282)

 

mvh

Hilde

 

 

 

GitteMeyer
CHAMPION *
af GitteMeyer

Hej Hilde

Saldiene kommer tilbage når lønnen er kørt - sådan læste jeg det også, men det hotline mener er, at saldiene er tilbage når vi har rundet vores dispositionsdato. Så er vi jo parkeret så længe 😉 Vi håber de har ret.

God weekend.

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej.

Der kommer fremdeles ingen saldi i feriefridage, afspadsering og variabel tid i boblerne til de 14 dags lønnede.

De havde en dispositionsdato fredag 21/1- .

Er det et tidsperspektiv på det ?

 

Mvh

Hilde

Marianne150362
EXPLORER *
af Marianne150362

Hej

Jeg har kørt løn for januar og februar og saldoen for aftalefridage mangler stadig i boblerne, men er rigtig på lønsedlen.

Mvh

Marianne

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

@Hilde 1234@GitteMeyer@Marianne150362 

Under Indstillinger -> Fraværssaldi skal I ændre på opsætning af lønartstypen Feriefridage/timer. Denne skal have kalenderår i perioden i stedet for ferieår.

Så vises feriefri saldoen igen på medarbejderne, efter I har kørt lønnen.

GitteMeyer
CHAMPION *
af GitteMeyer

Hej @Anonymous

Betyder det, at vore medarbejere skal vente en hel måned nu inden fritimerne kommer tilbage. Jeg kørte løn i sidste uge?

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej @GitteMeyer 

Nej, feriefritimerne vises i princippet med det samme - der kan dog godt gå omkring fem minutter, inden saldoen er opdateret i boblerne. Hvis dette ikke er tilfældet, må du kontakte vores support.

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej Mie.

Jeg har kun hele feriefridage, er det så det samme som feriefritimer , har forsøgt at sætte kalenderår i stedet for ferieår, men kan fremdeles ikke se saldoen og feriefridagene følger ferieåret?

Og hvorfor er afspadseringstimer og VA- timer ikke med i boblerne i 1282, er det sket ændringer der.?

mvh

Hilde

id19384
CHAMPION ***
af id19384

@Mie Eggers jeg har hele tiden haft kalenderår under periode ved feriefritimer! Timerne i boblerne forsvandt ifm. timelønskørslen for januar (igår mandag). Timerne kommer på lønseddel, men kommer i  boblen når der køres funktionærløn for januar?

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.