Mine områder

Sign in Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 

Efterregulerer du AM-bidrag og A-skat for forudlønnede?

(updated by Thor Lundehoj VISMA ‎16-07-2019 14:58 )
Vicky Sørensen

En af konsekvenserne ved ændringerne i forbindelse med fjernelse af R-markering til eIndkomst er, at perioder og afregning ikke nødvendigvis hænger sammen længere.

Det betyder, at når du foretager efterreguleringer for forudlønnede, der medfører ekstra indbetaling af AM-bidrag og A-skat, så vil både indberetning og indbetaling bliver sendt samtidig med det, der indberettes og indbetales for den lønperiode, man foretager efterreguleringen i.

Eksempel:

I april måned foretager man en efterregulering på en forudlønnet medarbejder for marts måned. I april måned vil det være maj-lønnen, man udbetaler. AM-bidrag og A-skat vil derfor først blive indbetalt i maj måned. For den del af AM-bidrag og A-skat, der vedrører efterreguleringen for marts, vil SKAT dog gerne have indbetalingen med det samme. Da indberetningen af efterreguleringen sker i korrekt måned men indbetalingen i efterfølgende måned, så vil man kunne modtage krav om renter grundet for sen indbetaling.

Workaround:

Hvis I foretager denne type efterreguleringer, kan du foretage indbetalingen manuelt for at undgå renter. For at se hvor meget der skal indbetales, anvender I ’Afstemningsliste eIndkomst’, som dannes under menupunktet ’Rapporter’.

I kan i denne rapport sortere på både aflønningsform og periode og se hvilke beløb, der er indberettet i felt 15 og 16 for de efterregulerede perioder og derefter foretage manuel indbetaling til SKAT.

Vi vil stadig foretage den normale afregning, så det beløb vi afregner vil SKAT returnere via jeres skattekonto.

Hvad gør vi i lønsystemet?

Vi er i øjeblikket ved at se på, hvordan vi kan splitte afregningen op, så vi indbetaler de efterregulerede beløb for sig selv. Vi informerer om dette i vores normale releaseinformation, så snart er er en løsning klar.

1 Kommentar
CONTRIBUTOR **

Det undrer mig Visma først bliver klar over denne uhensigtsmæssighed nu, allerede i forbindelse med Releaseinformationen den 1. marts kunne man da indirekte læse, at dette problem ville opstå. Jeg var blot så naiv at tro, at Visma havde afklaret denne problemstilling med SKAT i forbindelse med udarbejdelsen af løsningen.