Mina produkter
Hjälp

Försök till stöld av inloggningsuppgifter

av Jonas Pålsson

Hej!

Visma har upptäckt att någon utanför vår organisation har spridit falska mejl, med avsikt att få tillgång till användarnamn och lösenord. De falska mejlen som ser ut att skickas från Visma visar avsändare: approval.do.not.reply@visma.com.

Vi vill understryka att dessa mejl inte kommer från Visma, det är ett försök till bedrägeri. Det är viktigt att du som mottagare av dessa mejl inte följer länkar eller andra instruktioner.

De falska mejlen har följande text:

“Du har ett eller flera godkännandeuppgifter som behöver din uppmärksamhet. För mer information, logga in på https://autoinvoice.visma.com/invoices/index/inbound.

Du kan ändra inställningarna för hur du tar emot meddelanden i Inställningar - Mina inställningar - Mina e-postinställningar.

Om du har några frågor, använd supportinloggningsportalen Visma.net.

Godkänner du på resan?

Använd Visma Manager-appen som du kan hämta gratis på Apples App Store och Google Play.

Vänliga hälsningar,

Visma”

 

Visma har tagit bort alla länkar i mejl från Visma.net Approval, för att undvika situationer som denna. Korrekt e-post från Visma.net Approval innehåller således inga länkar.

Om du eller en kollega redan har försökt logga in via den falska sidan måste du omedelbart ändra ditt lösenord i tjänsten Visma.net. Du gör enligt följande:

  1. Logga in på signin.visma.net, klicka på din användare högst upp till höger, klicka på “Mina uppgifter” i menyn och sedan  välja “Ändra lösenord”. Du kan eventuellt använda funktionen “Glömt ditt lösenord” på inloggningssidan.
  2. Är du administratör av systemet måste du också kontrollera om nya användare har skapats som du inte känner till. Eventuella obehöriga användare måste raderas.

Om du behöver hjälp eller mer information för att ändra lösenord, kontakta din ordinarie supportkanal för systemet.

Om någon användare registrerat loginuppgifter via den falska länken ber vi er att i tillägg till att byta lösenord omgående kontakta Support Manager Visma.net, Jonas Pålsson, så att vi får ytterligare hjälp för kunna spåra källan av detta bedrägeriförsök.

E-post: jonas.palsson@visma.com
Tel: 070-250 76 10

 

Med vänliga hälsningar

Jonas

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här