Mina produkter
Hjälp

Röststyr ditt Visma.net

av Anders X Nilsson

hej_vismanet.jpg

På Visma vill vi underlätta så mycket som möjligt för användarna. Tillsammans med automatiserade processer tror vi att just röststyrning hjälper alla som inte vill eller kan använda tangenterna hela tiden. T ex när man är på språng men behöver lägga den där ordern, skicka den där fakturan eller bara få saldot för ett specifikt konto uppläst.

 

Att ha händerna fria och slippa flytta blicken mellan arbetsuppgift och skärm är väldigt användbart för t.ex. lagerarbetare, säljare och hantverkare för att nämna några. Det ger även ökad frihet till individen i och med en alternativ tillgänglighet till systemet och på så sätt kan röststyrning vara avgörande för verksamheter och dess medarbetare.


Ett vanligt tillämpningsområde är inom industri och lager där man kan underlätta repetitiva uppgifter genom “voice picking” - med effektivisering och förbättrad ergonomi som följd.

Med möjligheten att bygga in och anpassa röststyrning i sitt affärssystem tror vi att många verksamheter kommer hitta nya smarta genvägar. Genom att börja med det mest grundläggande lär nya användningsområden växa fram, inte minst i takt med övrig modernisering av system, strukturer och arbetssätt.

 

Nedan kommandon finns förberedda att implementera. Möjligheterna att anpassa och bygga ut är sedan stora:

  • Saldoförfrågan
  • Inventering
  • Skapa order
  • Plockrutin
  • Fråga på konto alternativt kostnadsställe i huvudboken
  • Reskontrasaldon
  • Anteckningar på kund/leverantör
  • Fråga om lagersaldo
  • Skapa nya poster för: Kund, Artikel, Leverantör och Huvudbokskonto

 

Se hur det skulle kunna se ut:
https://www.youtube.com/watch?v=HcnR7gqOSNA&feature=youtu.be

 

Vi är väldigt stolta över att tillhandahålla förutsättningar för våra Visma.net-kunder att bygga in röststyrning i sitt affärssystem och tillsammans med våra duktiga partners har vi gjort detta möjligt för affärssystemet Visma.net.

Ta kontakt med din partner om du vill veta mer.

7 Kommentarer
Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***
av Mikael Hagman

Luften går ur mig. Det finns en lång lista på grundläggande funktionalitet som saknas i Visma.net och ni lägger resurser på att utveckla röststyrning? Är det här någon form av tidigt aprilskämt? Är det möjligt att få ställa frågan om den här prioriteringen direkt till den som bestämde att det skulle prioriteras?

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Hej Mikael.

Detta är inte ett officiellt svar från Visma men dock från mig som en av deras partner. 

Jag vet att den absolut högsta prioriteten ligger på att skapa högre kvalitet i programmet, ett kvalitetshöjande arbete som alla programvaruleverantörer jobbar med varje dag. Vad som däremot är grundläggande eller inte är rätt ofta subjektivt. Däremot att vara kund till Visma ger möjligheten att bidra till ideér som sedan röstas på av användare i Communityt. Detta är unikt. Så din röst är hörd, ett erbjudande som många andra leverantörer av affärssystem inte ger.

Är det då inte fantastiskt med ovan nya funktion för Visma.net som möjliggör din röst att påverka ditt affärssystem i framtiden? 

av Christian Sandell

Hej Mikael,

Det är helt riktigt som Mikael skriver att kvalitet är vår allra högsta prioritet. Därutöver har vi spännande projekt och funktioner på gång för att fortsätta utveckla Visma.net. Vissa av dem är föreslagna önskemål från vårt Idé-Community. Ta gärna en titt i vad som levererades i den senaste versionen, där flertalet förbättringar kommer från önskemål från vårt Community. Och lägg gärna in de önskemål du har på Visma.net i Idéer-sektionen så hjälps alla i Communityt att rösta på den idén de allra helst ser i Visma.net. 

Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***
av Mikael Hagman

Det borde vara en uppvakningssignal för er att ni enbart får medhåll av era partners.

Kristofer_
CHAMPION ***
av Kristofer_

Som användare måste jag säga att jag är imponerad över hur många funktioner från användarönskemål som Visma faktiskt implementerat sista tiden. Att det finns möjlighet att offentligt publicera förslag i ett forum är fantastiskt.

 

Vad gäller röststyrningen så ser det ut som att detta är funktionalitet från Acumatica (som Visma.net bygger på), så jag tror inte Visma lagt några enorma resurser på det..

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej,

Röststyrningslösningen bygger på redan sedan länge implementerade standardverktyg. Den byggs av våra Integrationspartners och görs mellan Visma.net API och Google Assistant (via Google API) och byggs för varje kunds specifika behov. Baseras m a o helt på färdiga standards.

Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***
av Mikael Hagman

Tack för svaret, Pontus. Det håller den nivån ni borde kommunicera på hela tiden. Rakt och tydligt.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här