Mine områder
Hjelp

Oppgradering av editor

av Linda_Jensen (Oppdatert ‎30-10-2020 15:02 ( )
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Leverandøren av teksteditoren vi benytter i tekstboksene våre har lansert en ny versjon, og vi har startet arbeidet med å oppgradere og tilpasse denne til Descartes.

 

Først og fremst er det nye designet lettere, med mindre farger og rammer på tekstboksene.

handlinger.png

 

blått felt.png

 

Skriftfargen svart og rød er mer tydelig, med bedre kontrast.

Skiftfarge.png

 

Den nye verktøylinjen tar mindre plass og tilpasser seg tekstboksens bredde.

verktoylinje lang.png

 

Ved å trykke på de tre prikkene utvides verktøylinjen.

verktoylinje kort.png

 

verktoylinje forlenget.png

 

 

Menyen ved høyreklikk inne i tekstboksen er nettleseren sin meny, med valgene kopier og lim inn.

Høyreklikk meny.png

 

 

Beskrivelse av den nye verktøylinjen.

forklaring av verktøylinjen2.png

 

Vi ser på muligheten for å legge inn bilder i teksten.

 

Vi er fortsatt tidlig i arbeidet, og tar gjerne imot innspill dersom dere ser andre behov eller muligheter.

3 Kommentarer
Hellek Berge
CONTRIBUTOR *
av Hellek Berge

Flott med oppdatering av teksteditoren!  Er det mulighet til å forandre all tekst i en boks til en "standard" teksttype og fontstørrelse? Har en del bokser med forskjellige typer fonter og fontstørrelser etc etter diverse klipp og lim. Syns det er vanskelig å få likt tekstformat i alle boksene, må da vite type og størrelse mm.  F.eks kunne en slik knapp som i Office med "Kopier format" vært nyttig.

av Linda_Jensen
 
 

Hei Hellek,

 

tusen takk for tilbakemelding!

Vi tar kontakt med leverandør av tekst editoren og forhører oss om mulighet for Kopier format funksjon.

 

Kjenner du til muligheten for å sette din egen standard skrifttype og størrelse på min side?

Markere tekst med forskjellig skrifttype og størrelse, trykke på Fjern formatering. Da vil teksten enten bruke Descartes sin standard eller det du har satt som standard på Min side. Evt. om selskapet har satt egen standard på Firma siden.

I både ny og nåværende tekst editor finnes valgene Merk alt og Fjern formatering.

 

mvh

Linda Jensen

 

 

Hellek Berge
CONTRIBUTOR *
av Hellek Berge

Flott, takk for tilbakemelding. Kjente ikke til funksjonene du nevnte, prøvde nå og det fungerte bra det. Da fikk jeg laget en standard som jeg ønsker. Takk!  Det hjelper på deler av det jeg spurte om, men kopier format ville fremdeles ha vært nyttig da det alltid dukker opp varianter av formatering man ønsker å kopiere uten å måtte finne ut hvordan det er formatert i detalj. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"