Mine områder
Hjelp

Er føring av reiseregninger et evig slit?

av Anonymous

Hvilke samtaletemaer som går igjen, varierer mellom sosiale settinger. I arbeidslivet er jobbreiser ofte et gjengående tema. For, av en eller annen grunn er det å føre reiseregninger et evig irritasjonsmoment for flere. Hvorfor det, egentlig?

 

Før jul gjestet Birgit Skarstein podcasten Bra Damer ledet av Guri Solberg. Her pratet hun om veien frem til sine mesterskapsmedaljer i roing, men også føring av reiseregninger. Kanskje ikke så rart, siden hun reiser mye i forbindelse med trening og konkurranser. Det viser seg nemlig at verdensmesteren i roing har gått til innkjøp av en glorete badehette, for å gjøre føring av reiseregninger mer morsomt. Hun forklarer:

 

“Noe av det verste jeg vet er å sitte hjemme ved kjøkkenbordet med en dunge kvitteringer helt tilbake til januar ved siden av meg. Sortere dem - hva går, hva går ikke. Da råtner jeg innvendig. Men, det må gjøres. Så da tar jeg frem denne badehetta, for å gjøre det litt artig. Så sitter jeg i badehetta og sorterer kvitteringer.”

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg har ingen problemer med å se for meg Birgit Skarstein ikledd en latterlig badehette, sittende ved et kjøkkenbord mens hun sorterer seg gjennom et lass kvitteringer. Men, det får meg til å lure på om det er flere der ute som har tips eller rutiner for å gjøre føring av reiseregninger mer fornøyelig?

 

Hva gjør DU for å gjøre føring av reiseregninger LITT mer gøy? Svar gjerne i kommentarfeltet under artikkelen.

 

 

> Interessert i hvordan elektronisk føring av reiseregninger fungerer i praksis? Se gjennomgang av løsningen Visma.net Expense HER

 

Reiseregninger1.2.jpg

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"