Mine områder
Hjelp

Viktig! Ny pålogging til Visma Severa 10.desember

av Anonymous (Oppdatert ‎04-12-2017 09:54 ( )

 

 Vi i Visma tar sikkerhet på alvor, og vi oppdaterer våre skytjenester med en ny og bedre håndtering av sikkerhet relatert til innlogging. Oppgraderingen vil i Visma Severa finne sted 10.12.2017.

 

Sikkerhetsoppgraderingen gir bedre sikkerhet for deg som bruker ved å ha et strengere krav til passord, samt tilby to faktor autentisering for de som ønsker det. Du vil også oppleve at påloggingssiden til Visma Severa har et helt nytt design. 

Her vil alle brukere måtte legge inn et nytt passord. Den nye sikkerhetstjenesten har et strengere passord regime med et minimumskrav på 8 karakterer og krav til kombinasjon av små og store bokstaver, tall og spesialtegn. Dersom ditt passord allerede består av overnevnte kan du logge deg inn med samme passord som du har idag.

 

I tillegg til ny design i påloggingsvinduet vil du som bruker kun trenge å logge inn en gang om du

benytter flere skyløsninger fra Visma, såkalt single sign-on.
Du vil bli bedt om å endre passord når du logger deg inn i Visma Severa 10.Desember eller senere. 

 

Jeg har allerede en pålogging til andre Vismasystemer

Dersom du allerede benytter noen av våre tjenester med samme innloggingsfunksjonalitet kan du benytte det samme passordet som du benytter for andre Visma.net tjenester eller Community. Dette kan for eksempel være Visma.net Financials, Visma.net Expense eller Visma Community. Har du samme e-postadresse i innloggingen benytter du det samme passordet når du logger deg inn etter 10.desember. 

MERK! Når du ser det nye påloggingsvinduet bruker du de samme
innloggingsdetaljer som du bruker i de ovennevnte løsningene.
Da benytter du samme passord som du benytter i overnevnte tjenester.
(Hvis du prøver å bruke vanlig innlogging til Severa
Vil du motta en feilmelding som sier at "E-postadresse eller
passordet er feil. ")

 

Jeg benytter en annen e-postadresse som brukernavn i Visma Severa enn i de andre Visma-applikasjonene mine

Vi vil anbefale deg å endre brukernavn i Visma Severa FØR 10.desember slik at du kan benytte samme brukernavn og passord på alle våre tjenester. 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"