Mijn Communities
Help

Flex Benefits 2023-06

22-05-2023 10:21 (Bijgewerkt op 22-05-2023)
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 327 Weergaven

Inhoudsopgave

Nieuw

Ondersteuning van directe links in Mijn Youforce

Voor organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal

Waarom

Mijn Youforce is het nieuwe startpunt om te navigeren naar de processen voor de medewerker, manager of HR professional. In de huidige situatie werd je doorverwezen naar de applicatie Flex Benefits en moest je vanuit daar nog kiezen welk proces (doel) je wilde starten. Hetzelfde geldt voor de processen van Self Service. Door middel van de directe links maken we het mogelijk om vanuit Mijn Youforce alle processen direct op te starten. Hierdoor wordt het voor gebruikers gemakkelijker om te navigeren naar bijvoorbeeld het Flex Benefits proces Verlof kopen of het Self Service proces Verlof aanvragen

 

Voordeel van de directe links

Wanneer een medewerker in de huidige situatie verlof wil aanvragen, dan moet hij weten dat Verlof aanvragen een proces van de applicatie Self Service is. Hij moet eerst in Mijn Youforce op het menu Self Service klikken en kan daarna in Self Service naar het proces Verlof aanvragen gaan.
Hetzelfde geldt voor Flex Benefits. Wanneer een medewerker verlof wil kopen, dan moet hij weten dat Verlof kopen een proces van de applicatie Flex Benefits is. Hij moet eerst op het menu Flex Benefits klikken en kan daarna in Flex Benefits naar het proces (doel) Verlof kopen gaan.
Door middel van de directe links kan de medewerker in Mijn Youforce zoeken op verlof. Mijn Youforce zal dan de links voor Verlof aanvragen en Verlof kopen tonen. De medewerker kan dan direct op één van beide links klikken om het gewenste proces te starten. Dit zal het navigeren naar het juiste proces aanzienlijk verbeteren. 

Hoe

 
Export van flexpakket-toewijzingen

We hebben een exportfunctie gebouwd die gegevens aanlevert aan Autorisatiebeheer. Dit betreft de gegevens over welk flexpakket toegekend is aan welke medewerker.

 

We hebben een exportfunctie gebouwd die gegevens aanlevert aan Mijn Youforce. Dit betreft de gegevens over welke doelen geactiveerd zijn binnen een flexpakket en wat de directe link naar het doel is.

 
Mijn Youforce

Door middel van de combinatie van de gegevens kan Mijn Youforce voor elke medewerker de juiste directe links op het scherm tonen.

Jouw actie

Zie de informatie van Mijn Youforce waarin je geïnformeerd wordt wanneer de directe links voor jouw organisatie beschikbaar zijn:

Youforce portaal Community - Directe links

 

Opgeloste meldingen

Niet toegestane keuze voor eindejaarsuitkering in december (change 4211059)

Melding

Bij een organisatie wordt de Eindejaarsuitkering uitbetaald in de maand november. De flexpakket parameter PARR_Eindejaars_InNovember is aangezet.

Toch hebben een aantal medewerkers een keuze ingediend voor doelen voor de maand december, waarbij ze de bron Eindejaarsuitkering hebben ingezet. Dit zou niet mogelijk moeten zijn.

Oplossing

Als een medewerker een nieuwe keuze maakt voor de maand december, dan is de bron Eindejaarsuitkering niet beschikbaar (bij meermaals doelen) of het maximum bedrag staat op 0 (bij eenmalige doelen). Dit deel werkt correct.

Maar de medewerkers hebben eerst een geldige keuze voor de maand november met de bron Eindejaarsuitkering opgeslagen. Op een later tijdstip hebben ze de maand aangepast naar december. In dit scenario werkte de controle niet correct.  We hebben de controle voor dit scenario verbeterd.

Parameter voor maximum verzekering bij het doel Fiets werkt niet (change 4466563)

Melding

De flexpakket parameter PARR_Fiets_MaxVerzekering bepaalt het maximum bedrag dat een medewerker mag invullen in het veld Bedrag verzekering op het keuzevenster van het doel Fiets.

Een organisatie heeft deze parameter ingesteld op 375,00 euro.  

Toch heeft een medewerker een keuze ingediend, waarbij hij een bedrag van 500 euro's heeft ingevuld bij Bedrag verzekering.

Oplossing

De controle op het maximum bedrag voor het veld Bedrag verzekering werkte niet correct. De controle is verbeterd.

Daarnaast hebben we de volgende aanpassingen uitgevoerd/hersteld:

  • Direct een melding op het scherm als de medewerker in het veld Bedrag fiets een grotere waarde invult dan de maximum waarde.
  • Direct een melding op het scherm als de medewerker in het veld Bedrag verzekering een grotere waarde invult dan de maximum waarde.
  • Controle op de combinatie van Soort verzekering en Bedrag verzekering
    • Soort verzekering = "Geen verzekering" en Bedrag verzekering=0 is toegestaan
    • Soort verzekering = "Geen verzekering" en Bedrag verzekering > 0 is niet toegestaan
    • Soort verzekering <> "Geen verzekering" en Bedrag verzekering = 0 is niet toegestaan
  • Knop Doorgaan naar verrekenen is niet toegankelijk als er een foutmelding staat bij de bovenstaande velden.
Medewerkers