Mijn Communities
Help

🚀 Nieuwe release 26.5 Pension portals (eBenefits platform)

21-09-2026 11:56
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 13 Weergaven

Nieuwe release 26.5 staat voor u klaar!

In deze update breiden we 'Mijn rapportages' verder uit en brengen we een aantal gebruiksvriendelijke verbeteringen door de hele applicatie heen, waaronder specifiek voor UPA.

Exports via 'Mijn rapportages'
Steeds meer exports worden omgezet van een live download naar een achtergrondproces. Dit geldt nu ook voor de exports Inrichting processen en mutaties, Notificaties, Gebruikersbeheer, NPR, Login statistieken, Contactinformatie werkgever, Contactformulieren en Menu-inzage. U start de export en kunt direct verder werken; zodra het bestand klaar is, ontvangt u een e-mail en vindt u het terug in het centrale overzicht 'Mijn rapportages'. Inhoud en opmaak van de exports blijven ongewijzigd.

Algemene verbeteringen

• Bij de pensioenaanvraag wordt geen kopie-ID meer gevraagd als er is ingelogd met DigiD/eIDAS
  • Geboortedatum en ingangsdatum moeten voortaan minimaal 18 jaar geleden liggen
  • Datum in dienst kan niet meer in de toekomst worden opgevoerd
  • Waarschuwing bij het opvoeren van dezelfde mutatie voor dezelfde deelnemer op dezelfde dag
  • Loonheffingskorting is bij een deel van de klanten onderdeel geworden van de bankgegevensmutatie

UPA-verbeteringen

• Portaalcontrole wanneer een verlofnode onvolledig wordt aangeleverd
  • Mogelijkheid om de p0041-validatie tijdelijk per werkgever uit te schakelen (wordt dagelijks automatisch weer geactiveerd)
  • Beheerders kunnen naast het gefilterde UPA-bestand nu ook het bronbestand downloaden (met opgave van reden)

Beschikbaarheid
Deze functionaliteiten zijn direct na de update van vanavond beschikbaar.

Vooruitblik: releaseplanning 2027
Voor 2027 staan er 8 releases gepland, elk bestaande uit 3 sprints, met uitzondering van de zomerrelease. De releaseplanning 2027 staat opgenomen op het managementportaal als download.

Medewerkers